Llegir ens fa més lliures

A l’escola de Llobera fa temps que la lectura és un dels pals de paller de la nostra vida, l’hàbit lector és present i el gaudi de la lectura en veu alta és viscut per a tothom amb engrescament i il·lusió. Posar-nos davant del faristol i començar a encadenar paraula rere paraula per comunicar els nostres textos és una de les activitats que té llista d’espera a l’aula. Tothom vol llegir, ser escoltat i escoltar activament. I a més dels nostres textos, llegir allò que han escrit altres i que trobem en els llibres, sol ser font de plaer i d’aprenentatge.

Per anar més enllà vam decidir participar en el 18è Certamen de Lectura en Veu Alta, organitzat per la Fundació Enciclopèdia Catalana i el Departament d’Educació, a nivell de tot Catalunya. Llobera, el passat dijous 17 de març hi va participar, en les categories de Grumets Vermells, amb el Manel Jaques González de representant, i Grumets Verds, on la representant va ser la Júlia Rendé Pelfort. Va ser una experiència enriquidora i positiva.

Aquest certamen és concebut per a ser treballat col·lectivament i així ho hem fet a l’escola i, entre tots, hem escollit els nostres representants que portaven una mica de cadascú de nosaltres dins seu en el moment que van pujar a l’escenari i van començar la seva lectura. No es fomenta la competitivitat sinó l’afany de superació i l’autoexigència dels nois i les noies.

Tenim el convenciment que llegir en veu alta és important. Escoltar, saber escoltar, llegir en veu alta, saber llegir en veu alta. Llegir. Aquest és l’objectiu que ens proposem des de l’Escola de Llobera: contribuir, modestament però de manera molt positiva, a fer grans lectors i lectores. Felicitats a tota la colla de Llobera.

Felicitats a tota la colla de Llobera! I si, llegir ens fa persones més lliures, més sàvies, més obertes al món, més reflexives amb un mateix…. Llegir ens fa unes persones millors.