PROPOSTES I ACTIVITATS EDUCATIVES

Des de l’escola us anirem proposant un seguit de recursos i activitats perquè els alumnes tinguin l’oportunitat de seguir desenvolupant els seus aprenentatges des de casa.

També teniu les orientacions del Departament d’Educació que ja us hem enviat.

També us recomanem diferents webs amb propostes i idees interessants per invertir aquestes hores amb la mainada (cliqueu les imatges per entrar-hi):

Al web edu365 hi trobareu activitats de tot tipus i agrupades per edats, des de sempre és un web més que recomanable.

La Fundació Catalana de l’Esplai recopila 21 idees creatives i educatives.

La mestra Nati Bergadà ha fet aquest recull de 80 recursos educatius per aprendre des de casa.

Aquests dos webs són per aprendre a programar: a l’esquerra hi ha code.org i a la dreta Scratch. També són per totes les edats i tenen un alt component creatiu.

El GCompris és una suite de programari educatiu d’alta qualitat, que inclou una gran quantitat d’activitats per a nens i nenes entre els 2 i els 10 anys.

Algunes de les activitats estan orientades a joc, però sempre són educatives.

BMath és una aplicació per a dispositius mòbils i ordinador de la gent d’Innovamat que aporta centenars de propostes matemàtiques. Els alumnes de CI i CM ja saben de què va.

A la web de Koalatext, hi ha moltes activitats organitzades per nivell per tal de treballar l’anglès.

Des del Centre d’Arts Contemporànies de Vic ens proposen 14 activitats senzilles amb un component artístic.

A la web de la Mancomunitat la Plana trobareu activitats interessants i vídeos relacionats amb el reciclatge i el medi ambient.

A la web del Departament els alumnes de 6è poden trobar totes les proves de competències bàsiques dels anys anteriors per poder practicar. Trobareu tant les proves en blanc com les correccions.

En aquest enllaç l’Eduard Bové, mestre d’Educació Física, ens fa una sèrie de propostes divertides i lúdiques per tal de mantenir-nos actius i cuidar una mica el nostre cos. Movent-nos!

Àudiollibres del Tatano per la mainada entre d’altres coses al web de Cavall Fort.

Aquí hi trobareu un laboratori, però d’experiments musicals que podreu dur a terme online: crear cançons, ritmes, melodies, observar les ones sonores, veure com sona un dibuix, etc. Tot de manera molt senzilla i intuïtiva. Us hi animeu?

Podeu clicar sobre la imatge i trobareu un enllaç al programa Popap de Catalunya Radio. En aquest espai cada dia de 4 a 5 de la tarda es dedica una hora a espais educatius per a totes les edats. Properament TV3 oferirà programes de caràcter educatiu. L’objectiu d’aquests canals de comunicació és arribar a totes les famílies ja que no totes disposen de connexió a internet per poder rebre les propostes i recomanacions dels centres educatius.

1 comentari

1. David Altimir

Enhorabona per haver engegat aquest web just quan més ho necessitem tots plegats. Abraçades a mestres, famílies i sobretot als infants!

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *