UN DIA A L’AEROPORT DE GIRONA

El dimecres 15 de març els alumnes de l’escola de Rupit i l’Esquirol de 5è i 6è vam anar a l’aeroport de Girona.

Quan vam arribar a l’aeroport vam esmorzar i després vam entrar a dintre l’aeroport, una senyora ens esperava per fer-nos una visita guiada.

La guia ens va donar una armilla fluorescent groga i un carnet per saber la nostre identitat i després ens va explicar el que feien a la part d’aire i a la part terra de l’aeroport.

També ens va explicar que passaríem per un detector de metalls i tot nerviosos el vam passar i vam travessar de la part de terra a la part d’aire.

Quan érem al costat aire ens van explicar les feines que hi havia i vam veure aterrar un avió i enlairar-se’n un.

Les feines del costat aire eren:el bomber, el senyaler, el controlador aeri i alguns altres.

Després vam anar a la pista d’aterratge, allà una altra senyora amiga de la guia que era senyalera ens va ensenyar alguns gestos per avisa als avions, helicòpters, avionetes… Després va venir un bomber i ens va explicar que ell també era pilot i just quan ens explicava com s’enlairava, un avió es va enlairar.

També ens va explicar que els xorros d’aigua que llançaven els camions de bombers era de 250m amb el vent a favor.

Els camions de tots els aeroports tal i com ens va dir el bomber eren com tancs perquè eren gegants i no s’assemblaven gaire als camions de bombers normals com per exemple els de Vic.

Quan vam acabar la visita vam anar a dinar a un parc i allà va acabar la sortida de l’aeroport de Girona.

bombers

Isaac, Cristina i Abril, 5è i 6è de primària.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *