Descobrint la diversitat a través dels contes: Una experiència enriquidora a l’aula.

Durant una hora plena de comprensió i valoració, el nostre alumnat de cicle inicial va viure una experiència única explorant el món de la diversitat a través de la lectura del conte “Quatre petites cantonades de no res”. Amb el suport del Departament d’Educació i dins del programa Centres en dansa per a la inclusió, vam embarcar-nos en una aventura literària que ens va portar a reflexionar sobre la importància del respecte i la integració.

A través de la màgia de les il·lustracions i la calidesa de la lectura compartida, els infants van connectar amb els personatges principals del conte i van explorar les temàtiques de la diferència i la igualtat. Després de la lectura, vam obrir un debat estimulant sobre aquests temes, fomentant la participació i la reflexió crítica.

L’alumnat de 1r va iniciar el nostre projecte amb una immersió en el conte “Quatre petites cantonades de no res”. Aquesta obra ens ha servit com a punt de partida per explorar les temàtiques de la diversitat i la inclusió. Després de la lectura del conte, van participar en una reflexió profunda sobre les possibles barreres que alguns dels nostres companys podrien trobar-se a l’escola. Mitjançant un diàleg obert i inclusiu, van sorgir idees i propostes valuoses sobre com garantir que tothom tingui les mateixes oportunitats.

A 2n, hem aprofundit en aquesta reflexió utilitzant el vídeo de “Quatre petites cantonades de no res” i fent una activitat pràctica. Hem escrit el problema en un quadrat i la solució en una rodona, estimulant la reflexió i la creativitat dels nostres alumnes mentre explorem com superar les barreres i promoure la inclusió a l’escola.

Aquestes experiències ens inspiren i ens impulsen a continuar treballant en la construcció d’un entorn escolar més inclusiu i respectuós amb la diversitat de tots els nostres infants.

#CentresEnDansaPerlaInclusió #centresendansaperlainclusió #centresendansaperlainclusio #Centresendansaperlainclusió #Centresendansaperlainclusio

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *