SONA LA LLUM? LABORATORI CREATIU

SONA LA LLUM?

És important destacar que a l’escola, reconeixem l’educació artística com una part fonamental del desenvolupament dels nostres estudiants.

En el cor del nostre compromís amb l’educació integral, us presentem el laboratori creatiu. Aquests tallers es realitzen cada dijous amb l’alumnat de cicle superior. De les dues classes es fan 4 grups on cada grup treballa un taller diferent cada setmana: Ganxets del Futur, Ganxets en escena, Ganxets DIY i Ganxets In Crescendo.

Aquest últim taller, centrat en la música, no només busca estimular la creativitat dels participants sinó també fomentar el treball en equip mitjançant activitats innovadores i emocionants.

Avui us presentem l’activitat: Sona la llum?

Durant la darrera sessió, els participants van ser convidats a embarcar-se en una experiència única: la creació d’una coreografia amb les mans sota la màgia de la llum negra. Es van trobar una capsa amb diferents coses dins: guants, focus, un full en blanc… Finalment, van poder descobrir que aquell full es podia llegir si obrien els focus. El missatge ens proposava un repte.

Amb guants blancs com a l’eina principal, la música va ser el fil conductor que va guiar aquesta peculiar dansa de mans. El resultat va ser una espectacular coreografia que va fusionar el moviment, la música i la il·luminació.

Aspectes destacats que es treballen:

Creativitat: A través d’aquesta activitat, l’alumnat va ser convidat a alliberar la seva creativitat. La combinació de la música, els guants blancs i la llum negra va proporcionar un marc perfecte perquè els estudiants expressessin les seves idees de manera lliure i imaginativa.

Treball en equip: La creació de la coreografia va requerir una estreta col·laboració entre els participants. Els estudiants van haver de coordinar-se, escoltar-se mútuament i ajustar els seus moviments per aconseguir una presentació harmoniosa. Aquesta dinàmica va posar a prova les seves habilitats per treballar en equip i comunicar-se efectivament. Ho van fer d’allò més bé.

Sensibilitat a l’art visual: L’ús de la llum negra va introduir una dimensió visual única a l’activitat. Els participants van desenvolupar la seva sensibilitat a la relació entre la música, els moviments i la il·luminació, explorant la creació d’una experiència estètica i expressiva.

Consciència del propi cos: La creació de moviments amb les mans va requerir una consciència precisa del propi cos i dels espais que ocupaven. Això va incentivar la concentració i la percepció, reforçant la connexió entre la música i el moviment dels participants.

El laboratori creatiu del taller Ganxets In Crescendo ha demostrat ser un espai on la música es converteix en una eina per explorar i potenciar la creativitat, el treball en equip i la consciència artística. Aquests aspectes no només enriqueixen l’experiència dels estudiants sinó que també contribueixen al desenvolupament integral de les seves habilitats i talents. Estem emocionats i emocionades de continuar explorant noves dimensions artístiques i educatives amb aquest taller.