TIPOLOGIES TEXTUALS: DIÀLEG

L’expressió escrita és la capacitat d’utilitzar l’escriptura com una activitat que permet comunicar-se, organitzar-se, aprendre i participar en la societat. Per aprendre llengua, és important poder utilitzar-la en tots els seus contextos i situacions, per això, proporcionem els models textuals quotidians necessaris i apropiats per tal que l’alumnat els coneguin i es familiaritzin amb les seves característiques i estructures. Treballar els diferents tipus de text és útil per a totes les habilitats lingüístiques: llegir, escriure, parlar i escoltar.

Una de les tipologies textuals que treballem és el diàleg, un tipus de text conversacional que reprodueix de manera exacta, per escrit, les paraules que diuen dues o més persones. És un intercanvi recíproc d’informació entre un emissor i un receptor, que pot ser més formal i seriosa, o bé informal i quotidiana.

En les activitats d’escriptura, l’alumnat dedica temps a pensar abans d’escriure, tenint en compte els següents passos:

• Planificació i organització de les idees
  • Selecció d’informació per començar a produir el text
  • Redacció del text
  • Revisió del text
  • Reflexió sobre el procés

En el procés d’escriptura del diàleg hem utilitzat targetes amb diverses situacions inicials, de manera que ens han ajudat a posar-nos a la pell d’altres persones per desenvolupar-lo i després dramatitzar-lo.

També plantegem situacions d’escriptura col·laborativa per tal que l’alumnat guanyi confiança en la seva capacitat per aprendre llengua en les situacions d’aprenentatge compartit. Utilitzem diferents formats i suports, paper i digital, tenint present la coherència i cohesió del text amb l’ajuda de pautes, així com l’interès i gust per a la realització d’una bona presentació, tot aplicant els coneixements ortogràfics apresos. Per últim, els acompanyem en el procés de reflexió sobre l’escriptura per tal de valorar els seus avenços personals i prendre consciència de les mancances.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *