SOM DIPUTATS I DIPUTADES

“Soc diputat, soc diputada” és un taller que ofereix el Parlament als estudiants de tota Catalunya, en aquest cas a l’alumnat de sisè de Cicle Superior de la nostra escola. Consisteix en el fet que per mitjà del joc de rol, facin de diputats i diputades, i imitin algunes de les funcions del Parlament. D’aquesta manera coneixen la funció de representació del Parlament de Catalunya com a ciutadans i futurs votants.

L’objectiu principal d’aquesta activitat és exercitar els alumnes en les eines democràtiques de la participació, el diàleg, el respecte, el pacte i la votació, les quals fan possible el funcionament del Parlament de Catalunya i de tots els parlaments democràtics, i contribuir a la formació de ciutadans responsables i participatius en la nostra societat.

Cal treballar i fomentar els valors de la democràcia, la participació, el diàleg, el respecte i el pacte per a contribuir a la formació de futurs ciutadans de ple dret. A més a més, coneixen i treballen entorn dels disset objectius de desenvolupament sostenible (ODS) de l’Agenda 2030.

L’activitat bàsicament consisteix a fer que els nens i les nenes adquireixin el rol de ser diputat o diputada i exerceixin com a tals.

Per dur-ho a terme, prèviament a l’aula de l’escola, es fa un treball on coneixen les característiques de la democràcia i del Parlament, per així poder crear diferents grups parlamentaris i programes de govern o propostes de llei. A partir d’aquí, ja en el Parlament, pacten i voten amb els altres grups basant-se en les seves propostes, per tal d’elegir la Mesa del Parlament, el president o presidenta de la Generalitat i alguns poden arribar a ser consellers o conselleres. Per últim, simulen la sessió d’investidura del president o presidenta de la Generalitat al Parlament de Catalunya i posteriorment fan una visita pel palau i per l’hemicicle.

“L’educació no canvia el món, canvia a les persones que canviaran el món”

Paulo Freire