QUÈ PODEM FER PER MILLORAR L’ATENCIÓ?

Volem fer palès la importància que exerceix l’atenció des de l’etapa d’educació infantil ja que és fonamental en molts aspectes de l’aprenentatge. De fet, qualsevol situació de la vida diària com podria ser preparar una sorpresa, escoltar el que ens diu la mare, …) requereix que tinguem aquesta habilitat per poder discernir entre informacions importants de les que no ho són.

Alguns consells que poden ajudar a potenciar l’atenció són:

Cal incidir en acabar tasques

Procurar que acabi les coses. Una manera molt bona d’estimular l’atenció com la concentració és animar-lo perquè comenci i acabi sempre les tasques que es proposi, tant si és un joc, com si es posa la bata per pintar o estar assegut mentre dina.

Recordar

• Demanar que t’escolti i pregunta-li per converses anteriors.

• Ajudar-lo a fer un resum del dia. Que expliqui què ha fet de forma ordenada: el millor del dia, el més divertit, el més avorrit.

• Explicar una història o conte amb una sèrie curta d’esdeveniments. Demanar al nen que ho torni a relatar.

Repetir

• Repetir una seqüència de lletres. Anar augmentant progressivament la quantitat fins que el nen tingui dificultat en reproduir-ho.

• Repetir una seqüència d’ordres. Executar-les respectant el mateix ordre, el nen o la nena haurà de verbalitzar l’ordre i realitzar-la.

• Partir d’una frase que cada nen va eixamplant amb nous elements.

• Repetir frases respectant exactament l’odre de les paraules. Anar augmentant l’ordre de dificultat.

Jugar

• Joc del mèmori

• Dir paraules que tinguin el mateix nombre de síl·labes

• Dir paraules que comencin o acabin amb una lletra determinada.

• Memoritzar embarbussaments.

• Fer descripcions. Han de memoritzar una imatge i després sense mirar, descriure’n els detalls que recordin.

• Buscar semblances i diferències, entre dos objectes iguals o diferents.