PADRINS LECTORS I GUST PER LA LECTURA

A l’escola Els Ganxets volem que els alumnes s’enganxin a la lectura, que sigui un ingredient més per al desenvolupament emocional i cognitiu. Per això, són moltes les activitats que programem entorn la lectura i, “Padrins lectors”, n’és l’estrella.

Grans i petits, setmanalment, es troben per gaudir dels beneficis que aporta la lectura i, en aquest cas, en veu alta.

En un entorn privilegiat, rodejats de natura, busquen l’espai/zona del pati on poden compartir estones que serveixen per a fer volar la imaginació i també, per fomentar/crear vincles.

Sabem que llegir en veu alta ens enriqueix en l’àmbit cerebral, ja que d’aquesta manera, s’activen moltes més zones del cervell. Així, aquest, pensa més ràpidament.

Aquesta activitat tan esperada per a petits i grans serveix per enfortir les relacions humanes, els alumnes aprenen a socialitzar-se, a empatitzar amb l’altre. Alhora, a millorar la dicció i l’expressió.

Padrins lectors és una activitat que facilita el treball de l’atenció, fixar-se en com llegeix el company (el petit es contagia del que li transmet el company més gran i, alhora, el gran s’empodera del seu saber, en sentir-se protagonista de l’acció).

Aquesta activitat té molts beneficis, aquí en teniu alguns dels més importants:

• Millora l’atenció.
  • Aprenen a llegir i comprendre millor.
  • Perfeccionen la dicció i el ritme lector.
  • Potencia la socialització.
  • Contribueix a establir vincles
  • Es fomenta l’hàbit lector

Finalment, busquem gaudir tots plegats i aconseguir a poc a poc que l’hàbit lector perduri.

Quan una persona llegeix per a una altra es produeix una alquímia miraculosa que converteix coses de la vida quotidiana en un aliment extraordinari per al cor, la ment i la imaginació.
Meghan Cox Gurdon. La màgia de llegir en veu alta. 2022