LA IMPORTÀNCIA DE L’ADAPTACIÓ A I3

INTRODUCCIÓ

L’adaptació a l’escola comprèn el procés que viuen els infants, juntament amb les famílies i l’equip educatiu, abans d’integrar-se al món escolar. Es tracta d’un període força important en què l’infant crea vincles afectius amb les persones referents i amb els iguals.

En aquest procés d’adaptació hi poden intervenir molts factors, tots ells, bàsicament, emocionals, on l’infant adquirirà vivències.

Cal establir vincles per tal que l’infant se senti acompanyat i que té un lloc dins de l’escola, que en forma part. És necessari que l’infant comenci a tenir sentiment de pertinença, tant amb l’escola, com amb el grup-classe, fet que l’ajudarà a establir lligams afectius amb grans i petits.

Al Currículum d’Educació Infantil destaca el concepte d’escola acollidora. L’escola té com a objectiu l’educació integral dels infants, però és un objectiu compartit amb la família. Per aquest motiu és fonamental que l’equip educatiu busqui la coordinació i la complicitat de la família i que la família tingui plena confiança en l’escola.

En aquestes primeres estones compartides ens comencem a conèixer, sempre amb el joc com a fil conductor. El joc lliure ajuda també a establir lligams tot compartint espai, temps i material. Per això els primers dies aprofitem per jugar molt i anar descobrint com som, quins interessos o preferències tenim, com ens relacionem… De fet, aquest joc lliure ens acompanyarà durant tot el curs durant l’entrada al matí per tal de seguir cultivant aquesta relació tan bonica que, dia a dia, seguim cuidant.

CONTINGUTS

• L’adquisició progressiva de seguretat afectiva i emocional
  • L’adaptació al nou context escolar creant un clima de seguretat i afecte.
  • Adquisició d’hàbits d’autonomia i rutines d’aula.
  • Admetre la separació amb les persones referents.

METODOLOGIA

A l’escola es té molt present que cada infant és singular i que gestiona l’adaptació de forma única i diferent. S’afavoreix el desenvolupament i l’expressió de les emocions gràcies a l’acompanyament per part de l’equip educatiu amb calidesa, proximitat i respecte.

Tots els aprenentatges de la vida, es fan jugant” Francesco Tonucci

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *