Fem botànica

PRESENTACIÓ

La millor manera d’aprendre és experimentant i observant, per aquest motiu per conèixer les plantes i les flors, les seves parts, la seva reproducció i evolució és portar-ne a l’aula.

A partir de liliums, clavells i bulbs de tulipes els alumnes han fet un treball d’experimentació i d’investigació per conèixer tots els continguts i conceptes importants sobre aquest tema.

CONTINGUTS

Aquesta activitat podem destacar els següents continguts:

• Motivar l’experimentació,  l’observació i la investigació.
  • Generar la participació activa, ja que els alumnes duen a terme les diferents tasques en grup cooperatiu.
  • Conèixer la classificació, l’evolució, alimentació i les parts de les plantes, així com, les parts de les flors.
  • Conèixer la reproducció de les plantes, la pol·linització i els seus principals agents.

METODOLOGIA

A partir del treball cooperatiu han conegut els principals aspectes sobre les plantes i les flors a partir de l’observació i l’experimentació.

En primer lloc, i després d’una lectura introductòria, han  experimentat amb clavells blancs i aigua amb colorant per saber com les plantes duen a terme part de la seva alimentació.

A continuació han dibuixat el que per ells i elles és una flor, la majoria dels dibuixos han estat les típiques margarides planes i sense volum. Tot seguit, han disseccionat un lilium i han investigat per conèixer les seves parts i funcions.

Després de tocar i observar diferents flors, cada grup ha creat amb plastilina  flors on es pot veure una important evolució des del dibuix fet anteriorment, ja que es poden identificar al detall les diferents parts i característiques.

I per últim, a partir de la planta de bulbs de tulipes i de l’observació d’un fruit han treballat la reproducció de les plantes.