PRESENTACIÓ
L’hàbit lector creix quan es comparteixen les lectures, per això el treballem des de l’aula, des de l’escola i és clar, des de casa, també! El club de lectura és una activitat que portem a terme per dinamitzar la lectura. Recordem que els lectors no neixen, es fan. Llegir, doncs, és això: apropar-nos als altres, implicar-nos i sentir altres veus.
Wonder és un llibre per parlar-ne, per apropar-nos als seus personatges, sentir-los i entendre’ls, saber com pensen, què senten i com se senten.
CONTINGUTS
La lectura de Wonder ens permet treballar valors com l’amistat, l’autoestima, el respecte, la generositat i la superació mitjançant:
- La gestió i planificació de la lectura
- El reconeixement i l’acceptació de sentiments i emocions.
- La comprensió de la lectura a través d’activitats d’anàlisi i reflexió
- La implicació de lectors competents i actius
- La conversa amb els altres i intercanvi d’opinions
- Els hàbits d’aprenentatge cooperatiu que promouen la convivència
METODOLOGIA
Les activitats proposades en el club de lectura giren al voltant de l’anàlisi i reflexió sobre situacions (experiències, pròpies o no, observades a l’aula, a l’escola, a la família…), creant un espai per opinar, participar i col·laborar en allò que els afecta, empatitzant amb les vivències i els personatges. Potenciem el diàleg sense buscar el consens com a criteri general, ni decidir quina és l’opinió correcta. Animem a dubtar i a valorar a qui no està d’acord amb les idees majoritàries i que siguin capaços d’expressar-ho. Per tot això, és fonamental crear un bon ambient a l’aula, un espai de seguretat i confiança, on prevalgui el respecte per passar una bona estona parlant i compartint.
“Els teus actes són els teus monuments” Precepte del senyor Browne