TANGRAM

Ei Gripaus i Centpeus!!!

Avui heu de fer una activitat de matemàtiques on podreu crear el vostre propi joc de Tangram.

Fent aquesta activitat tindrem en compte i avaluarem uns determinats continguts. Els criteris d’avaluació seran els següents:

• Identificar i saber el nom de les figures geomètriques.
  • Identificar els costats, vertexs i angles de cada figura.
  • Realitzar correctament les operacions de la suma, la resta i la multiplicació.

Més avall podreu trobar una plantilla d’un tangram. Haureu de dibuixar-la en un full, pintar-ne les figures i retallar-les.
Un cop tingueu les figures preparades ja podreu començar a crear diferents personatges, animals i objectes. A sota del document també us facilitem alguns exemples per fer.

Una vegada hagueu fet diferents figures amb el vostre tangram, haureu de triar una figura, la que més us agradi. I a partir de la figura que haureu triat, heu de contestar les següents preguntes.

• Quantes figures geomètriques has utilitzat per fer la figura?
  • Digues el nom de totes les figures geomètriques que has utilitzat per fer la teva figura.
  • I de la figura que has triat, dibuixa les figures geomètriques que has utilitzat i a cada figura marca els costats de color blau, els vèrtexs de color verd i els angles de color vermell.

I per acabar la feina de matemàtiques d’avui, haureu de col•locar en forma vertical les següents operacions i resoldre-les.
Recordeu de fer-les en un full o a la vostra llibreta on aneu fent les feines que us anirem demanant.

1.234 + 3.567 + 8.549 =

3.765 + 8.745 + 2.478 =

2.345 + 6.742 =

8.573 – 5.759 =

768 – 456 =

987 – 256 =

4.567 x 52 =

8.346 x 34 =

6.347 x 245 =

Recordeu que ens heu d’enviar al correu de la classe una foto amb la figura que heu escollit, una altra foto amb les preguntes contestades i una última foto amb les operacions fetes.

escolaauroelsgripaus@gmail.com

escolaaurocentpeus@gmail.com

Recordeu treballar tranquils, amb molta calma i molt concentrats amb el que esteu fent.

Vinga nois i noies a treballar!!!

Aquí teniu el taulell del Tangram:

Aquí teniu alguns exemples: