QUART VISITA A L’ORGUE

Una vegada més, l’alumnat de 4t ha realitzat la visita a l’orgue de la Selva del Camp.
L’organista Josep Mateu, ens ha fet una petita presentació de l’instrument. Ens ha dit que és l’instrument de vent més gran que existeix i que el nostre orgue és de mida mitjana. Hi ha orgues molt més grans i orgues més petits.
Després ha pujat a dalt, ha engegat l’orgue i ens ha mostrat com sonen els diferents registres. Hem notat perfectament que hi ha tubs que sonen com les trompetes, altres com les flautes i altres con els moixonets.
Ha fet sonar el tub més greu i ens ha tremolat tot. Hem notat com l’església vibrava com el tub! I el tub més agut, ha semblat un mosquit a l’orella.
Després de les explicacions ens ha convidat a escoltar dues peces. Una tranquil·la i una més enèrgica.
La primera, una improvisació sobre el Cant dels Ocells, on podíem sentir un munt de moixonets diferents. I la segona, la conegudíssima Tocata i Fuga en Re menor, de Bach.
Hem pogut sentir l’orgue amb tot el seu esplendor i el que és més xulo, hem pujat a dalt de quatre en quatre per veure’l ben bé per dins. Hem vist la manxa, els secrets, com s’accionen les varetes que obren els tubs, els diferents orgues (expressiu, major, cadireta i pedaler),…
Mentre esperàvem el nostre torn per pujar, podíem dibuixar l’orgue en un dossier preparat per recordar l’orgue, les seves parts i la seva història.
Ha sigut una bona experiència!

Des d’aquí volem agrair la col·laboració de la Parròquia de Sant Andreu, que sempre ens facilita l’entrada per poder realitzar la visita i al Josep Mateu que sempre està disposat a mostrar-nos el seu art.

1. Neus Estrada Pascual

Vet aquí l’instrument més gran i el més nou, que tenim al nostre poble.
    I sabeu qui va donar els diners per a fer-lo?
    Doncs el Sr. Abel Ferrater.
    Que el coneixeu?