Visita Europea

Aquesta setmana passada mestres d’Eslovènia ens van fer una visita a l’escola. Elles es troben immerses en un Programa Erasmus+ sobre l’atenció a la diversitat.

Es va valorar que seria positiu per l’escola rebre aquesta visita primer de tot, perquè els nostres alumnes puguessin practicar la llengua anglesa en un context significatiu tot fent diversos tallers, i també, per l’intercanvi a nivell professional que ens podia aportar com a mestres.

El primer dia, els alumnes de 3r van fer-los un tour per l’escola. La mestra d’anglès d’aquests tres cursos ho va preparar al llarg de les setmanes anteriors i la canalla va estar realment emocionada de participar. Ho van fer molt bé! Us compartim un vídeo on els podeu veure.

El segon dia va ser el torn dels alumnes de 6è, més concretament, d’una petita representació d’ells i d’elles. Aquest petit grup d’alumnes acompanyats per la directora i la mestra d’anglès, van portar a les mestres a fer un recorregut pel poble. Vam començar al Castell i vam anar passant per diferents llocs emblemàtics. Cada alumne va presentar aquests espais i d’aquesta manera també va practicar la llengua anglesa. Prèviament, amb la mestra s’havia fet un treball d’expressió oral ben significatiu. Us deixem també un vídeo del recorregut fet.

Els tallers que es van fer es van centrar només a primària. Les mestres de 1r i de 2n també van realitzar diverses activitats on la canalla, com a protagonista, feia preguntes a les mestres eslovenes, o es presentaven, etc.

Pels alumnes més grans, les mestres van fer una exposició sobre el seu país i sobre la seva escola treballant d’aquesta manera l’escolta activa.

Durant la setmana també vam fer una sessió, on un petit grup de mestres, vam explicar com l’escola atén a la diversitat, quina normativa ens regeix i vam respondre diverses preguntes que ens van fer. Elles també van fer una presentació al claustre sobre el seu país, la seva escola i explicant com atenen a la diversitat. Tot plegat, va ser enriquidor per a tothom.

Aprofitem per agrair la col·laboració de l’Ajuntament així com de Coselva, que ens van fer arribar uns productes locals i informació sobre la Selva del Camp.