SUPORT VITAL BÀSIC

Hola nens i nenes!

Aquest trimestre hem estat parlant d’una cosa molt important: les primeres cures.

Què hem de fer quan ens fem una petita ferida?

Ja sabeu què fer per poder cuidar-vos i prevenir infeccions.

1. El primer que hem de fer és netejar la ferida amb aigua i sabó.

2. Si la ferida està sagnant, hem de pressionar-la amb una gasa neta fins que deixi de sagnar.

3. Després, hem de posar una tirita o bé una gasa perquè no s’infecti la ferida.

4. Si la ferida és més gran o profunda, és important que avisem a l’adult responsable de l’escola perquè ens pugui ajudar. Així, es podrà determinar si la ferida requereix atenció mèdica i, si és necessari, anar al centre de salut o a l’hospital.

5. El més important és no tocar la ferida amb les mans brutes o amb les ungles per evitar contaminar la ferida i que s’infecti.

Recorda, que a l’escola tenim una caixa de primer auxilis a l’escola amb els materials bàsics per curar aquestes ferides, com ara gases, tisores, pinces, esparadrap, etc.

Esperem que recordeu aquests consells que estem treballant i que us siguin útils per poder cuidar-vos i gaudir de l’escola sense preocupar-vos per les petites ferides que puguin sorgir.

Mantingueu-vos sans i saludables!

Lydia i Jordi