SETMANA EUROPEA DE L’ESPORT

Aquesta setmana hem celebrat, del 23 al 30 de setembre, la SETMANA EUROPEA DE L’ESPORT, amb l’objectiu de promoure i impulsar la pràctica de l’esport i activitat física, animant a tots i totes, a adoptar un estil de vida actiu, saludable, i a combatre el sedentarisme.

Des de l’escola, els mestres  d’educació fïsica, Albert,  i Jordi, i la mestra d’educació física, Glòria,  hem posat el nostre gra de sorra, donant a conèixer jocs i esports  de països d’Europa, que es poden realitzar fora de l’escola, a la muntanya, als parcs, al carrer, i que  venint de fora , aquí  tambè els fem, amb les seves corresponents variants.

Al llarg del curs, des les tutories i des de l’àrea d’educació física promovem que es fomentin hàbits higiènics i saludables entre els infants. Així mateix, l’escola afavoreix el treball en el centre mitjançant la participació en tallers i activitats per treballar el consum d’aliments saludables.

Els jocs que hem practicat, amb les seves respectives variants, són:

“Numbers tag” a Suècia: el joc de les cadires però amb cercles.

“Tri” a Albània: el joc dels polis i lladres, de persecució.

“Jogo da pedra” a Portugal: el joc de les bitlles.

Chenille-assis a Bèlgica: cursa del cuc entre equips.

“Hoop game” a Luxemburg: El joc dels peus quiets.

“Fita”a Itàlia: joc dels roba-cons.

“Alla frutta” a Itàlia: joc del “pilla pilla”, en cercle.

Aquí us deixem l’enllaç perquè veieu els jocs.