MANS NETES MANS BRUTES

L’alumnat de 4t, en aquest tercer trimestre, està aprenent més coses sobre la salut i les malalties. Per comprovar com d’importants són les mesures de prevenció per no emmalaltir, han realitzat un experiment que es diu: Mans netes mans brutes.

A partir de plaques de Petri enriquides amb medi LB hem vist el creixement de bacteris i fongs de manera desigual. Això ha sigut perquè un alumne/a, amb les mans recent rentades amb aigua i sabó ha tocat l’interior de la placa i , posteriorment, després de manipular diferents objectes de classe, els ha introduït en una segona placa. Hem esperat uns dies i hem pogut observar aquest creixement desigual.

La N significa mans netes.

La B significa mans brutes.

Què opineu? Ens hem de rentar les mans com a mesura preventiva per no emmalaltir? Esperem les vostres respostes als comentaris.

A continuació podeu veure com ha sigut l’evolució de l’experiment. Feu clic sobre la imatge.