Grups de Discussió

Hola comunitat,

Com ja sabeu, com a escola estem immersos en un procés de canvi i formar part del programa d’innovació del Laboratori de transformació educativa ens permet conèixer com és la nostra escola, quines necessitats tenim i cap a on volem anar per tal de començar a traçar aquestes línies estratègiques de canvi.

En aquest procés és important recollir les mirades de tota la Comunitat Educativa. Per aquest motiu, durant el tercer trimestre, hem estat organitzant diferents “Grups de discussió”, a proposta del Laboratori, adreçats a alumnes, famílies i mestres de l’escola. Aquests grups, entre 7 i 12 persones, pretenen dur a terme una conversa pausada i enriquidora sobre un tema concret, referent a algun aspecte escolar i guiada per una persona moderadora.

Fa unes setmanes l’equip impulsor va estar formant a les moderadores i seguidament es van dur a terme els diferents grups de discussió en format virtual. Aquests han estat valorats molt positivament tant per part de l’alumnat com dels docents i famílies participants. Aquesta mateixa setmana, l’equip impulsor del Laboratori, juntament amb la Núria Vaqués (la nostra facilitadora externa del centre), en faran un buidatge i una posterior anàlisi.

Si tot va bé, la nostra intenció és que es portin a terme més grups de discussió més endavant amb participants i temes diferents.

Des de l’escola pensem que els grups de discussió poden ser una molt bona eina de participació activa i creació de cultures col·laboratives pel nostre centre.

Gràcies comunitat per fer-ho possible!

A continuació us deixem unes imatges del dia que vam estar formant a les moderadores dels diferents grups de discussió.

Equip Impulsor del Laboratori de Transformació Educativa

1. F. Xavier Valldeperas

Des del Laboratori us volem agrair que feu difusió de les accions transformadores que desenvolupeu al centre. Posar en coneixement de tota la comunitat els processos que es duen a terme al centre és cohesionador i promou la reflexió de tothom. És, també, una oportunitat per fer xarxa entre centres i implicar l’entorn.

Us volem felicitar especialment per l’èxit que heu tingut amb els grups de discussió, i la decisió d’incorporar-los a la vostra cultura de centre. Esperem que esdevingui una oportunitat per fer créixer el centre i una millora de l’educació.

Endavant!