Els de 4t ens presentem a mSchools

Durant aquest curs els nens i nenes de 4t han estat fent el projecte Gegants de Catalunya. Un projecte que neix del fantàstic record del curs anterior, ja que aquests mateixos alumnes van ser premiats en els mSchools Student Awards del 2019 amb el projecte: Els Carrers del Casc Antic..

Així que, enguany, vam decidir presentar-nos novament al concurs. Aquest cop el marc de referència havia canviat, ja no treballaríem el nostre poble sinó que ara a 4t el que tocava era l’estudi de Catalunya. Una vegada presentats a la canalla els diferents aspectes que treballaríem de Catalunya (comarques, capitals, rius, muntanyes, economia, cultura, tradicions…) vam veure que el més atractiu era parlar de les festes majors. I quin és l’element festiu que gairebé totes les localitats catalanes tenen en el seu haver? Doncs sí, ELS GEGANTS!

D’aquesta manera és com va néixer el nostre projecte. Vam haver de limitar el nombre de punts georeferenciats ja que a Catalunya hi ha un gran nombre de localitats amb gegants, per això vam decidir que només treballaríem amb les capitals de comarca. Amb una excepció és clar, la Selva del Camp, el nostre poble que pertany al Baix Camp.

Aquest projecte va rebre un cop molt dur quan el dia 12 de març se’ns va informar que a partir de llavors havíem de confinar-nos i seguir amb el treball escolar a distància. Estàvem a mig fer i el fet d’estar separats suposava una gran dificultat. Vam sotmetre a referèndum la continuïtat o no del projecte amb l’alumnat de 4t, ells i elles van decidir continuar tot i les dificultats.

Així doncs haver acabat aquest projecte és tota una victòria d’aquests nens i nenes i de les seves famílies, que des de casa han pogut finalitzar-lo. Sou uns campions/es!

Per acabar us deixem un petit tastet de com hem dut a terme aquest projecte en format tràiler. Esperem que us agradi. Cliqueu a sota:

GEGANTS DE CATALUNYA