Projecte Orenetes

Logo

Des de fa dos cursos l’escola participa en el projecte orenetes que és un estudi sobre l’estat de la població de l’oreneta cuablanca a Catalunya. El curs passat vam censar un total de 517 nius dels quals 229 estaven ocupats per orenetes, 187 sense senyals d’ocupació, 85 trencats, 13 en construcció i 3 ocupats per altres espècies d’ocells com ara el pardal comú.

El dijous 20 de juny vam realitzar el segon cens, tot l’alumnat de primària es va transformar en autèntics ornitòlegs i es va escorcollar tot el poble en busca dels nius d’orenetes. A banda d’observar orenetes cuablanca vam tenir la sort de gaudir de la presència de falciots negres, basllesters i orenetes vulgars, cal recordar que són ocells que fan una gran funció ja que s’alimenten d’insectes voladors que sovint causen molt malestar als humans, com ara els mosquits i les mosques.

Si feu clic en aquest enllaç i cliqueu a sobre de Tivissa podreu veure les dades del 2019 i la localització dels nius. (mireu el desplegable per accedir a l’any i a la localitat)