PREINSCRIPCIONS CURS 2020-21

Benvolgudes famílies,

Posem a la vostra disposició la informació sobre la preinscripció per al curs 2020-21.

• Les preinscripcions per d’Educació Infantil, Educació Primària i ESO començaran, per via TELEMÀTICA, el dimecres 13 de maig i s’acabaran el 22 de maig.

Si les mesures de desescalada ho permeten, a partir del 19 de maig i fins el 22 de maig, es començaran a fer les preinscripcions restants de forma presencial, amb CITA PRÈVIA, i que excepcionalment no s’hagin pogut realitzar telemàticament.

• Qui les ha de fer?

Les preinscripcions les han de fer totes les famílies que tinguin fills i filles que:

– Començaran P3 (nascuts l’any 2017).

Es poden matricular al primer curs de segon cicle d’educació infantil els infants que compleixen 3 anys el 2020 (i els més grans que han fet una retenció a la llar d’infants o que tenen un informe d’avaluació psicopedagògica de l’equip d’assessorament psicopedagògic que ho aconsella).

– Iniciaran 1r d’ESO.

– Necessiten canviar de centre.

– Són nous a Catalunya i volen accedir per primera vegada a qualsevol nivell.

• Quina documentació necessiteu?

Per poder realitzar la preinscripció, cal presentar, sigui escanejat o fotografiat, els documents següents:

– DNI del pare, mare o tutor legal

– Llibre de família

– DNI de l’alumne (si en té)

Aquesta documentació s’haurà d’enviar (fotografiada o escanejada) a la bústia electrònica oficial del centre que es tria en primera opció,  juntament amb el resguard de la preinscripció. Si la primera opció és l’Escola Marcel·lí Domingo de Tivissa, cal enviar-ho a: e3003847@xtec.cat

• Com es pot realitzar per via telemàtica?

El tràmit es podrà realitzar en línia a través del portal preinscripció.gencat.cat

Amb això s’elimina la necessitat de presentar la sol·licitud i la documentació en paper al centre, i queda substituïda per un formulari telemàtic i la documentació s’ha d’adjuntar escanejada o fotografiada.

Quan es tramiti la sol·licitud, la família haurà d’enviar el resguard   + la documentació que s’ha explicat en l’apartat anterior, tot escanejat o fotografiat mitjançant un correu electrònic a la bústia electrònica oficial del centre demanat en primera opció. Si el centre de primera opció és l’Escola Marcel·lí Domingo de Tivissa, cal adreçar el resguard de preinscripció + la documentació a l’adreça de correu electrònic: e3003847@xtec.cat

• Quan i com es realitzaran de forma presencial les preinscripcions?

Per a l’’atenció presencial d’aquells casos que excepcionalment no hagin pogut fer les preinscripcions telemàticament, el centre posa a disposició el telèfon 977418128 i el correu electrònic e3003847@xtec.cat per comunicar-se amb les famílies i concertar cita prèvia per tal d’evitar cues.

Es recomana que només una persona vingui al centre, que porti mascareta, guants i la documentació pertinent.

El centre tindrà delimitats els espais per poder realitzar els tràmits a l’entrada de l’edifici de l’escola (via finestreta) i disposarà de material de protecció individual facilitat pel Departament d’Educació (mascaretes, guants i pantalla protectora).

El Departament estableix que hi hagi el mínim de personal possible, en el nostre cas no pot ser més de dues persones.

Per tal de facilitar el procediment per realitzar la preinscripció telemàticament us adjuntem unes instruccions:

1. Anar a la pàgina web següent clicant AQUÍ

2. S’obrirà la pàgina web que veieu a la imatge de sota.

3. Reviseu els terminis i la documentació pertinent.

Cal utilitzar la sol·licitud amb suport informàtic. S’hi pot accedir mitjançant un  ordinador, una tauleta tàctil o un telèfon mòbil.

En emplenar la sol·licitud amb suport informàtic trobareu un espai que cal omplir amb l’identificador de l’alumne o alumna. Els nens que es preinscriuen a P3 o que són nous en el sistema educatiu de Catalunya encara no en tenen; Per tant, no el podreu posar, seguiu omplint les altres dades.

Per als alumnes matriculats des del curs 2015-2016 en centres educatius de qualsevol  titularitat és una dada obligatòria que han de facilitar els centres on estan escolaritzats o també poden consultar l’identificador de l’alumne a través del web del Departament d’Educació .

4. Per accedir al formulari d’inscripció, cal clicar al rectangle vermell on diu Ves-hi. Teniu una captura d’imatge a continuació:

5. Cal anar seguint les instruccions i omplir els buits amb la informació sol·licitada i dades personals.

6. Una vegada enviades les dades s’obté el resguard de la sol·licitud. Aquest resguard s’ha d’enviar per correu electrònic a la bústia electrònica oficial del centre  demanat en primera opció  (si és l’Escola Marcel·lí Domingo de Tivissa, e3003847@xtec.cat) juntament amb la documentació escanejada o fotografiada:

• El llibre de família o altres documents relatius a la filiació. Si l’alumne o alumna està en situació d’acolliment, la resolució d’acolliment en família o institució, del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.
  • El DNI de la persona sol·licitant (pare, mare, tutor o tutora o guardador o guardadora de fet) o, si el sol·licitant és estranger, de la targeta de residència on consta el NIE o el passaport. Si es tracta d’estrangers comunitaris, document d’identitat del país d’origen.
  • El DNI de l’alumne o alumna major de 14 anys o si té DNI tot i ser menor de 14 anys.

*De forma extraordinària, les dades d’identificació o de filiació dels alumnes estrangers també es poden acreditar amb el document d’identitat, el llibre de família del país d’origen o la documentació alternativa que la persona pugui aportar. El director o directora o la persona titular del centre la valorarà i deixarà constància per escrit de la decisió adoptada.

Per qualsevol dubte, podeu trucar al telèfon  977418128 o enviar un correu electrònic a e3003847@xtec.cat