Colònies a Prada de Conflent

Els alumnes de CM us volem explicar com ens vam anar a les colònies a Prada de Conflent, on hi vam estar 3 dies.

El dimecres 7 ens vam aixecar molt d’hora, ja que a les 7 i quart vam sortir de Tivissa. Primer  vam fer una parada a Barcelona per esmorzar. Quan vam arribar a França vam dinar a una pineda, en acabar vam jugar una estona i més tard vam anar a les Orgues d’Ille. Allí vam fer experiments amb el Victor, Felip i la Rose.

Seguidament vam anar a veure les xemeneies de fades i ens vam ajuntar per cicles per realitzar un experiment. Aquesta pràctica es tractava de agafar un got i amb arena fer una mini xemeneia de fades i un cop feta la vam erosionar amb un polvoritzador amb aigua. A continuació vam pujar  més amunt  i vam  veure la muntanya del Canigó.

El 8 de novembre. Aquest dia ens vam  aixecar a les 7.30 del matí. Vam anar d’excursió  per la muntanya , allí vam agafar molts tipus de roques com ara granit, marbre blanc, marbre rosat, micasquist, hematites i gneis. Vam anar a dinar a un prat que estava al costat del Monestir de Sant Miquel de Cuixà vam jugar a moltes coses com per exemple l´infectat, la lluita lliure…

Després vam anar al monestir i ens van ensenyar molts tipus de roques.  Quan vam sortir del monestir vam tornar camí al alberg per anar a berenar coc i xocolata. Més tard, vam anar a les habitacions i vam jugar 2h i després vam anar a sopar. A la nit, ens vam ficar el pijama i vam fer la festa de desfiles i quan vam acabar  vam  anar a l’habitació.

El divendres 9 ens vam aixecar pel dematí  i vam fer les maletes I després vam esmorzar.  Tot seguit vam anar a l’autobús i desprès vam anar a la cova de les Grans Canaletes. Allí vam veure estalactites, estalagmites, banderes,  helíctites ,macarrons,gours i columnes.

Una  cosa que ens va cridar  molt l’atenció va ser que una estalactita creix 1 mil·límetre cada any. Desprès vam marxar en direcció a la casa de colònies, vam dinar i vam iniciar el trajecte de tornada.  Ens va agradar moltíssim.

Aquestes colònies ens han servit per aprendre moltes coses sobre la geologia. Ens han ensenyat els diferents tipus de roques com les sedimentaries, magmàtiques i metamòrfiques. També  em vist les diferents concrecions de les coves com ara les estalactites, estalagmites, banderes, Helictites, macarons, gours i columnes.

Per últim volem agrair al Victor en Felip la Rose i al Jan perquè ens han ensenyat totes estes coses que hem après. Agraïm als pares perquè ens han pagat les colònies. I als mestres perquè ens han portat. Ens ho hem passat molt be ! Adéu.

Alumnes de CICLE MITJÀ