RECOMANACIONS LITERÀRIES TERCER TRIMESTRE

INFANTIL

UN GRAPAT DE BOTONS

No totes les famílies són iguals. Cada família és diferent, única i especial. Així comença aquest conte infantil sobre la diversitat familiar. Quins tipus de famílies existeixen? i Quina cosa especial fa que siguin família? són algunes de les respostes que es vol donar per fomentar la tolerància cap a les particularitats dels altres.No hi ha una forma única de tenir una família. Per a totes les precioses famílies que formen aquest món va dedicat amb molt d’afecte aquest llibre infantil.

EL BUIT

La Júlia té un gran forat i no li agrada gens. Per això, tracta d’omplir-lo i tapar-lo de moltes maneres diferents per tal que desaparegui. Ho aconseguirà? La vida és plena de trobades. I també de pèrdues. De vegades aquestes pèrdues són insignificants, com perdre un llapis o un paper. Però n’hi ha d’altres que poden ser importants, com perdre un projecte, la salut o una persona estimada. El buit és un llibre que ens parla de la resiliència, o la capacitat de sobreposar-se a l’adversitat i trobar-hi un sentit.

CICLE INICIAL

EM DIC YOON

A Yoon, una nena Coreana emigrada a un país occidental no li agrada veure escrit el seu nom en cap llengua que no sigui el Coreà. Als primers dies d’escola, Yoon no s’adapta, es troba sola i solament pensa en tornar a Corea amb la seva família. Poc a poc arribarà a entendre que les coses diferents també li poden agradar.

T’AVORREIXIS MINIMONI

Minimoni s’ha fet gran i, encara que continua pintant, també fa moltes altres coses: anar d’excursió, retrobar-se cada dilluns amb els amics i les amigues a l’escola, entrenar a hockey, llegir a la biblioteca, jugar amb l’àvia… Però els diumenges no hi ha res a fer.Quin avorriment!
O potser no? I si no fer res fóra una altra manera de passar-ho bé?

CICLE MITJÀ

JO MATARÉ MONSTRES PER TU

La Martina té por a les nits. Creu que sota el terra de la seva habitació s’amaga un món habitat per monstres que caminen cap per avall. Què passaria si la frontera entre els dos mons es trenqués?

NO  M’AGRADA COM SÓC

Què ens passa quan comencem a canviar? A mi no m’agrada con sóc. Voldria ser com la Sònia, la meva millor amiga. Amb bonics cabells rossos i llisos. És tan fina, tan gran, tan…

CICLE SUPERIOR

EL VIATGE DE L’EVA

L’Eva Gordon és una nena rica i consentida que ho té tot. Però quan el pare perd la feina i ella ha de canviar de casa i d’escola. I està decidida a odiar la seva nova vida. Una visita casual a la consulta d’una pitonissa li dóna una idea: fer bones obres la pot ajudar a recuperar la vida d’abans. Vet aquí el viatge de l’Eva: de princesa consentida a nena solidària.

24 SENYALS PER DESCOBRIR UN ÀLIEN

A dins del pare hi viu un àlien petitet que el controla. Per això fa coses que no m’agraden. Per això es comporta com si fos d’un altre planeta. Escridassa la mare i a mi gairebé no em parla. Dona ordres quan torna de treballar. Tota l’estona té gana. No li agrada anar a passejar ni res del que fa la gent. No té amics. El seu pla és conquerir el món i ha de començar amb nosaltres. (…) Des d’avui recolliré senyals per descobrir-ho.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *