Fundació Jaume Bofill

MAGNET és un programa impulsat per la Fundació Jaume Bofill en col·laboració amb el Departament d’Ensenyament, que té per objectiu acompanyar els centres educatius en el desenvolupament d’un projecte educatiu en aliança amb una institució. Aquesta aliança ha de permetre al centre educatiu desenvolupar un projecte educatiu innovador i de qualitat, un projecte atractiu, que tingui magnetisme i que es converteixi en un projecte de referència en el seu territori, tant per les famílies com per la comunitat educativa.

Les institucions que hi participen són institucions de referència i excel·lència en un camp de coneixement específic (ciència, tecnologia, art, comunicació audiovisual, música, etc.) que tenen un compromís educatiu amb la societat, i una gran capacitat de transferir innovació i coneixement.

El programa MAGNET està inspirat en les Magnet Schools dels Estats Units, que funcionen des dels anys setanta. Per conèixer com és el model d’aquestes Magnet Schools americanes i les potencialitats i dificultats d’aquesta proposta en el cas de Catalunya, podeu consultar l’informe d’Aina Tarabini Les escoles magnet. Una aposta per l’excel·lència i l’equitat.

Les escoles i institucions que han iniciat el programa són:

• Escola Josep M. de Sagarra (Barcelona) i Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA). Vegeu el vídeo i el tríptic de presentació de l’escola més avall.
  • Escola Eduard Marquina (Barcelona) i l’Escola Concepció Arenal (Barcelona) amb l’Institut de Ciències del Mar (CSIC). Vegeu el tríptic informatiu i el vídeo de l’escola Eduard Marquina més avall.
  • Institut Moisès Broggi (Barcelona) i Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA)
  • Escola Samuntada de Sabadell i Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont (Cerdanyola del Vallès).
  • Escola Joan Maragall (Lleida) i Magical Media i Universitat de Lleida
  • Escola Pardinyes (Lleida) i Institut de Recerca i Tecnologies Agroalimentàries i Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Agrària de la UdL

Per a més informació visiteu…

Bofill