LA CLASSE DE CICLE INICIAL 3 SOM FORMIGUES!

L’alumnat de CI 3 vam iniciar el curs amb el projecte per escollir el nom de la classe! Vam proposar diferents noms, els 5 més votats van ser meduses, formigues, rinoceronts, robots i ocells. Després d’una segona votació va sortir escollit “les formigues”.

El primer que vam fer va ser dibuixar el logo del nostre projecte i ens vam esforçar molt!, democràticament vam votar el que més ens agradava i va sortir guanyador el del Santiago!
Després de fer una pluja d’idees del que sabíem i del que volíem conèixer vam començar a investigar!

Per començar hem après que són insectes, les parts del seu cos i el seu cicle vital des que són ous, passant per pupes, fins a arribar a convertir-se en formigues! ara coneixem una paraula nova: “metamorfosi”.

També hem vist com és un formiguer i els tipus de formigues que hi ha dins. Sabem que pot haver-hi obreres, mascles, soldats, princeses i una reina, que és l’única que pon els ous.
Coneixem moltes curiositats sobre elles, com que de tant en tant neixen princeses (les podem diferenciar perquè tenen ales), quan es fan grans hi ha uns mesos que surten a aparellar-se i quan ho fan s’arrenquen les ales, convertint-se així en reines per començar a construir el seu propi formiguer.

A més a més, hem après el significat de la paraula “fotosensible”, que significa que li fa mal el sol, com a les formigues reines.

Hem conegut diferents tipus de formigues del món i les hem situat al mapamundi per saber de quina part són originaries, la que més ens ha cridat l’atenció ha sigut la formiga bala, és impressionant, ja que la seva picadura fa tant mal com el tret d’una bala!

Ens hem adonat que són una espècie molt interessant, si ajuntéssim totes les formigues del món pesarien més que tots els éssers humans!!
Si voleu saber alguna curiositat més no dubteu en preguntar-nos! Ara en sabem molt i tot i que ja hem acabat el projecte continuem investigant.

Si ens veieu a l’hora del pati segur que ens trobeu observant a alguna formiga obrera transportant les llavors d’un lloc a l’altre o cuidant els pugons de les plantes, com fan les formigues ramaderes.

Us deixem unes fotos de com ha quedat la porta de la classe!