MÚSICA 4t

Kahoot VENT FUSTA

Hola nens i nenes. Com he explicat a la classe aquí trobareu el Kahoot dels instruments de VENT FUSTA que vam fer a la classe aquesta setmana.

Abans de començar seguiu les instruccions:

  1. Cadascú podeu fer 3 vegades el joc. 
  2. Us demano que el feu amb el vostre nom, la classe i el número d’entrada. Per exemple: si ets la Lídia de 4tZ i és la segona vegada que fas el Kahoot el teu nickname ha de ser “Lídia 4t 2”. Si poseu un altre “nom” comptaré aquell resultat nul.
  3. Valoraré la vegada que hagueu tret més nota.
  4. NO heu d’enviar-me res, jo ja veig el resultat.
  5. El kahoot estarà “obert” fins dijous 10 de març a les 20h.

Doncs ja està, cliqueu el botó i a jugar!!



Kahoot “Les veus humanes”

Hola nens i nenes de 4t. Aquí us enllaço el kahoot de “Les veus humanes” que hem treballat a classe.

Abans de començar seguiu les instruccions:

  1. Atenció: hi ha un límit de 50 jugadors per tant cadascú podeu fer 3 vegades el joc, així donem opció a què tothom pugui participar. De tota manera cada dia aniré mirant i si veig que es torna a “omplir” renovaré l’enllaç. Si no podeu entrar torneu a intentar-ho l’endemà.
  2. Us demano que el feu amb el vostre nom, la classe i el número d’entrada. Per exemple: si ets la Lídia de 4tZ i és la segona vegada que fas el Kahoot el teu nickname ha de ser “Lídia 4t 2”. Si poseu un altre “nom” comptaré aquell resultat nul.
  3. Valoraré la vegada que hagueu tret més nota.
  4. NO heu d’enviar-me res, jo ja veig el resultat.
  5. El kahoot estarà “obert” des d’avui dimecres fins diumenge 28 a les 20h.

Doncs ja està, cliqueu el botó i a jugar!!

 

 


Setmana del 15 al 21 de juny

Molt bones noies i nois!

Última tasca del curs. Atenció, molt atents: podeu enviar-me EL QUE VULGUEU RELACIONAT AMB LA MÚSICA. Un vídeo cantant, ballant, tocant un instrument musical, inventant-vos ritmes amb gots o percussió coporal, un “playback” d’una cançó famosa, una coreografia amb els germans/es o inventant-vos una bateria amb les cassoles de casa… La condició principal de la tasca és que US HO PASSEU MOLT BÉ FENT-LA.

Amb això donarem per finalitzat el curs confinat.

Ja ho sabeu, espero els vídeos a alexandralasenyodemusica@gmail.com 

Una abraçada molt forta i petonassos!!!!


Setmana del 8 al 14 de juny

Molt bones noies i nois!

Seguim cantant per alegrar-nos la setmana. Primer una pregunta: us agraden els plàtans? Si escolteu bé la lletra de la cançó d’aquesta setmana riureu moltíssim (cliqueu al mico): La cançó de les bananes

Doncs bé, esteu preparats per aprendre la percussió corporal de la cançó? Mireu atentament el vídeo

Recordeu els passos:

  1. Practicar bé el ritme fins que sigueu capaços de fer-lo sols/es sense mirar el vídeo.
  2. Practicar-lo a ritme de cançó.
  3. Demaneu que us gravin i envieu el concert a alexandralasenyodemusica@gmail.com

Com us vaig dir la setmana passada, si teniu algun problema alhora de penjar el vídeo perquè és molt llarg i pa, proveu d’enviar-lo pel Hangouts del mateix mail, alguns alumnes “grans” ja ho han fet i resulta més còmode i fàcil. Amb els qui hem trobat altres canals i funcionen podem seguim com estem.

Una abraçadota ben forta!


Setmana de l’1 al 7 de juny

Molt bones noies i nois!

Com va? Ja s’acosta el final de curs però no patiu que jo encara tinc repertori de cançons per a ensenyar-vos. Aquesta setmana tornem a fer ritme amb got. Emmmmm, amb dos gots! La cançó que he escollit té una lletra dificilíssima, no crec que sigueu capaços de poder-la cantar. Mireu la lletra, a veure què en penseu:

Volem pa amb oli, pa amb oli volem;

volem pa amb oli, pa amb oli volem;

volem pa amb oli, pa amb oli volem;

si no ens el donen, si no ens el donen 

no callarem!

Si cliqueu al dibuix podeu escoltar (i descarregar) l’àudio de la cançó.

Volem pa amb oli:

Com heu escoltat la cançó consta de dos ritmes: la tornada instrumental (que no canten) i l’estrofa amb la súper lletra que acabeu de llegir. Ara us mostro com fer els dos ritmes. Penseu que heu de repetir a poc a poc els ritmes fins que sapigueu fer-los sense mirar-me al vídeo.

Tornada:

Estrofa:

Si els heu practicat aleshores ja estareu preparats per a gaudir i enregistrar el vídeo. Recordeu, els espero a alexandralasenyodemusica@gmail.com

Per cert, si teniu algun problema alhora de penjar els vídeos perquè són molt llargs i pesen, proveu d’enviar-lo pel Hangouts del mateix mail, alguns alumnes “grans” ja ho han fet i resulta més còmode i fàcil. Amb els qui hem trobat altres canals i funcionen podem seguim com estem.

Aquí us deixo un exemple de la cançó sencera picant els ritmes:

Una abraçadota ben forta!!!!!


Setmana del 25 al 31 de maig

Molt bones noies i nois!

Aquesta setmana repassarem ritmes que vam treballar al Cicle Inicial.

  1. La primera feina és mirar atentament el següent vídeo, seguint els vagons del tren i llegint els ritmes que van sortint. Veureu que és molt fàcil, repassem de 1r i 2n.
  2. Ara heu de llegir els 5 ritmes que treballarem com ho fariem a classe: picar de mans els ritmes dient el seu nom a la vegada.
  3. Si heu fet el punt 1 i heu llegit bé els ritmes del punt 2, esteu preparats per a jugar al “KAHOOT  Ritmes 2”!! Recordeu d’escriure el vostre nom, la classe i el número de la vegada que jugueu ja que el podeu fer tantes vegades com vulgueu. A jugar.

Una abraçadota ben forta!!!


Setmana del 18 al 24 de maig

Molt bones noies i nois!

Primer de tot us vull dir que TORNO A ACTIVAR ELS KAHOOTS DE LES NOTES MUSICALS. Penseu que estan actius fin diumenge a les 23h; els qui els vàreu fer teniu una oportunitat de millorar i repassar les notes. I els nouvinguts/des us animo a què entreu i els feu per a practicar.

Recordeu que n’hi ha amb diferents nivells de dificultat i PODEU ANAR ALS KAHOOTS DELS ALTRES CICLES, sempre i quan m’indiqueu qui sou i de quina classe. Us poso el enllaços:

 

ATENCIÓ!!! Aquesta setmana us afegeixo la nota FA:

 

Seguim amb la feina d’aquesta setmana. Us proposo una cançó molt divertida, “El vampir negre”, i la farem amb percussió corporal. Aquesta vegada deixarem el got descansar.

Només hi ha un ritme per a tota la cançó, practiqueu-lo bé i veureu que no és gens difícil.

 

Seguiu els vídeos i ho fareu molt bé.

Aquí teniu un exemple de com seria l’enregistrament que heu d’enviar-me:

Això si, aquesta setmana us demano que, a més de fer tot el ritme, canteu el moment de la tornada. No patiu que és molt xula i fàcil!!!!

Recordeu els passos per treballar:

  1. aprendre bé la percussió corporal
  2. practicar-la escoltant l’audio de la cançó
  3. si a més us atreviu i ja canteu la tornada (“Scubidú, bidú, bidú-bidú-bidú” x2) esteu preparats pel pas 4
  4. enregistrar l’actuació i enviar-la a alexandralasenyodemusica@gmail.com

Espero els vostres concerts.

Una abraçadota ben forta!!!


Setmana de l’11 al 17 de maig

Molt bones noies i nois!

Us enyoro molt i amb els kahoots, encara que heu participat molts de vosaltres, no us he vist. Això no pot ser… què puc fer…? Ja ho tinc! Us proposo una altra cançó amb el repte de la percussió corporal i us veuré pels vídeos que m’envieu. Hehe, ja la tinc pensada.

Els alumnes de 4t la coneixeu molt bé, l’hem treballat enguany. Per als de 3r és nova però estic segura que us agradarà moltíssim i l’aprendreu de seguida; es tracta del Rap de les taules. Com sempre, si cliqueu les lletres liles us podeu descarregar la fitxa amb la lletra de la cançó.

Els moviments de la cançó seràn 2: la tornada i l’estrofa. En aquests vídeos us ho explico a poc a poc per a què ho pugueu fer millor.

La tornada:

L’estrofa:

Aquí us faig una mica la mostra de com seria juntar la tornada amb l’estrofa:

Ara us toca vosaltres treballar. Penseu que a la primera no sortirà pas tot seguit, necessitareu fer els següents passos

1- practicar la tornada sola

2- practicar el moviment de les estrofes sol

3- practicar fer una estrofa amb una tornada seguits

4- ara esteu preparats per a picar tota la cançó sencera, escoltant l’àudio que sentireu clicant al dibuix de les taules

El “Rap de les taules”

5- quan surti més o menys bé recordeu, ENREGISTREU-VOS en VÍDEO i m’ho envieu a alexandralasenyodemusica@gmail.com

Estic desitjant tornar-vos a veure.

Una abraçadota ben forta!!


Setmana del 4 al 10 de maig

Molt bones noies i nois!

Com cada setmana avui us porto una nova proposta de treball. Això no vol dir que no pugueu fer (o tornar a fer) les tasques passades; ja sabeu que a l’èxit s’arriba amb la pràctica així que si voleu seguir cantant, picant la màquina d’escriure, fregant el paper de vidre i picant amb els gots a la taula jo estaré encantada de rebre els vostres videos a alexandralasenyodemusica@gmail.com

Ara si, em centraré en l’explicació de la nova feina. Durant unes setmanes farem un repàs de les notes musicals que heu après amb mi al llarg dels cursos.

Si recordeu bé a Cicle Inicial vam aprendre les notes DO-MI-SOL-LA-DO’  

Si voleu començar a practicar aquestes 5 notes musicals només cal que cliqueu a la tecla Kahoot i us portarà al joc. Heu de tenir en compte un parell de cosetes: quan entreu i hagueu de posar el vostre nom us demano que escribiu el curs i el número d’entrada que feu. Per exemple “Alexandra-senyo 1” i després “Alexandra-senyo 2”. Així si voleu repetir el Kahoot més d’una vegada es podrà distingir quin heu fet primer i quin heu fet després i així veure com heu millorat.

Ah, i vigileu amb la nota DO’, que porta la “cometa” per indicar que és el “de dalt”

Un altre cosa abans de començar: al blog de Cicle Inicial hi ha penjats els Kahoots més fàcils. Els podeu fer perfectament i anar progressant en dificultat.

Ara si, els Kahoots de Cicle Mitjà d’aquesta setmana. Estaran actius fins al diumenge 10 de maig a les 23h. Bona Sort

Una abraçadota ben forta.

  

   

 


Setmana del 27 d’abril al 3 de maig

Molt bones noies i nois!

Com que veig que us ha agradat això de picar amb el got a la taula, per aquesta setmana he preparat una cançó súperdivertida (cliqueu al gripau i la sentireu): “El gripau blau”

Però, com la farem? Doncs molt fàcil, seguiu els vídeos que us he preparat i… a practicar. Ah, recordeu d’enviar-me les vostres gravacions a alexandralasenyodemusica@gmail.

Una abraçadota ben forta.


Setmana del 20 al 26 d’abril

Molt bones noies i nois. Fins ara hem vist i escoltat molt però no hem tocat res, oi? Aquesta setmana us proposo un “Concert de got”. Sí sí, heu llegit bé. Necessitareu UN GOT DE PLÀSTIC, molta oïda i concentració; ja veureu què “xulo” quedarà el concert, a casa quedaran bocabadats/ades.

Ho farem amb una altra música d’en L. Anderson, concretament amb el seu “Jazz pizzicatto”. Si cliqueu a les paraules en blau us descarregareu la fitxa de l’audició on hi ha el musicograma de la peça musical.

5. Jazz pizzicatto (L.A.)

Doncs bé, la feina que teniu és grabar-vos fent el concert i enviar-lo a alexandralasenyodemusica@gmail.com com us ho faig jo en el video següent.

No us penseu que us sortirà a la primera, haureu de practicar una miqueta i estic segura que us sortirà molt bé. Ei, i si voleu fer-ho en família teniu diversió assegurada!!

Espero els vídeos, petonassos.


Molt bones. Seguim escoltant músiques composades pel senyor Leroy Anderson. Avui teniu una peça que està tota interpretada en PIZZICATTO, recordeu què és?

Els instruments de corda poden produir sons emprant dues tècniques instrumentals diferents: fregant l’arc per sobre les cordes (es poden fer sons llargs i curts) i pinçant les cordes amb els dits (es poden fer només sons curts). Aquesta darrera tècnica s’anomena pizzicato.

Doncs bé, aquí us deixo la peça “Plink, plank, plunk”.

4. Plink, plank, plunk (L.A.)

 


De vegades no tots els rellotges funcionen a la perfecció. De fet n’hi ha un que de tant en tant sembla que s’aturi… però segueix.

“El rellotge sincopat”, de Leroy Anderson.

3. El rellotge sincopat (L.A.)

Seguim amb en Leroy Anderson. Ara “El vals dels gats”.

2. El vals del gat (L.A.)


Aiiiii, que us pensàveu que us havia oblidat? No pas. El que passa és que ja em coneixeu, amb les tecnologies… poc a poc. Us estic preparant tot un monogràfic d’un compositor nord-americà molt enginyós: el senyor Leroy Anderson. Ell pensava que es podia fer música divertidísima amb tota mena d’instruments, inclús amb “no-instruments” musicals. Mireu per exemple aquest vídeo i… us proposo un repte: a que no sou capaços de fer el mateix que el solista? Ei, recordeu que el solista és aquell músic que sol posar-se al costat del director i sovint interpreta de memòria. Doncs au, totes i tots de solistes. Ja m’explicareu el resultat.

1. La màquina d’escriure (L.A.)