4t: Auditori i Parc de la Mitjana

Avui els nens i nenes de quart han passat el dia a la ciutat de Lleida.

Primerament, han anat a l’auditori Enric Granados, on han pogut gaudir d’una audició ben divertida. “Les aventures de la Bol i en Ling”, títol de l’audició, ha tractat sobre dos ocells molt diferents que viuen en un mateix niu. Així doncs, a partir del jazz i la música clàssica, s’hi han interpretat un conjunt d’aventures on els protagonistes no han tingut més remei que conviure i adaptar-se a tot el que passava al seu voltant per tal de trobar l’equilibri i arribar a entendre’s i complementar-se. Un clar exemple que l’alumnat es pot trobar en el seu dia a dia!

Seguidament, després d’una caminada, han esmorzat al Parc de la Mitjana i han portat a terme una activitat relacionada amb la descoberta d’aquest entorn natural que tenim tan a prop. Així doncs, mentre els nens i nenes utilitzaven els cinc sentits, han pogut veure alguns animals que hi viuen, han après a saber-los identificar segons el rastre que hi deixen, han descobert quina flora hi creix i, fins i tot, han pogut fer servir els prismàtics. La veritat és que s’hi han deixat la pell per poder escoltar, observar i veure tota mena de vegetació i fauna.

Després, han parat per dinar i descansar i han tingut temps de jugar al parc infantil (gronxadors, tirolina, tobogans, casetes…) fins que ha sigut l’hora de la darrera activitat. Aquesta ha consistit a dur a terme diferents jocs on havien de posar en pràctica alguns conceptes treballats al matí d’una manera més lúdica. Així doncs, han jugat a bitlles per treballar què s’hi pot fer en un parc natural i què està prohibit; al mèmori per interioritzar els diferents arbres que trobem al parc a partir de les seves fulles i fruits; al mocador, per repassar la classificació dels animals vertebrats i quins s’hi troben a la Mitjana; i, finalment, han jugat a trobar rastres per poder parlar sobre com identificar aspectes de la natura.

Una sortida molt complerta i que els hi ha agradat molt.

En el següent enllaç, trobareu un recull de fotografies.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *