La Gamificació a l’aula

Aquest curs, l’escola Carles Faust està sent un referent a l’hora d’aplicar noves estratègies i recursos d’aprenentatge a través de la gamificació, es a dir,  assolir continguts i aprenentatges a través del joc. I això ho ha fet gràcies a les tauletes adquirides a principi d’any.

Alguns recursos de gamificació a l’aula més utilitzats pels nostres alumnes són:

Kahoot: Per crear jocs de preguntes. Et permet obtenir un feedback immediat.

Plickers:  Realitza les mateixes opcions que Kahoot però sense la necessitat que cada alumne disposi d’un ordinador o dispositiu mòbil.

Quizizz: eina per crear jocs de preguntes multijugador.

Quizalize:  Semblant al Quizizz. Eina per crear diferents preguntes amb diferents opcions.

Educaplay: Per crear i compartir activitats educatives online.

Cerebriti: Per jugar I crear els teus propis jocs educatius.

Edpuzzle: Per convertir qualsevol vídeo en una gran lliçó.

Socrative: Per millorar la interacció entre mestre i alumnes. És semblant al kahoot o Quizizz.

Smile and Learn: Plataforma educativa per treballar diferents continguts. És molt utilitzada a l’escola.

myABCKit: Aplicació per infantil i cicle inicial per treballar i practicar la lectura.

Quizlet: Eina per crear targetes amb continguts educatius i fer jocs per grups amb Quizlet Live.

Genially: Una gran eina per donar vida als continguts i crear infinites activitats.

Arcademics: Divertits jocs interactius multijugador per aprendre en línea amb altres companys.

Matific: Plataforma per treballar les matemàtiques adaptant-se al currículum.

Smartick: Eina per treballar les matemàtiques adaptant-se al nivell de cada alumne. És ideal per treballar diàriament uns 15 minuts.

Classcraft: Per transformar les classes en un joc de rol. Cada nen té un personatge que va sumant o restant punts en funció de les seves actuacions.

Edudigital:  Aplicació per treballar l’ortografia amb un sistema de punts. Molt treballat aquest curs a cicle mitjà i cicle superior.

Classdojo: Plataforma de gestió de l’aula i comunicació entre pares, alumnes i mestres.

Flipquiz: És una plataforma on el mestre pot crear un joc de targetes amb preguntes i respostes amb puntuacions que van del 100 als 500 punts.

Ludos és un seguit de recursos i activitats destinats a treballar continguts d’Educació Física per els mestres i alumnes. En aquesta web podem trobar una bona quantitat de jocs i activitats per educació primària.

Elemental querido Watson és un joc divertit per repassar l’ortografia en llengua castellana. És una manera d’aprendre les normes ortogràfiques de forma diferent i jugant.

Grado 56 és un altre joc similar al Trivial on es poden repassar diferents continguts de diferents àrees.

Testeando és un joc molt similar al Trivial. Conté preguntes per tots els cursos i per diferents matèries. És ideal per repassar continguts treballats a classe de forma divertida.

ReadUp by Glifing és una aplicació que recomanem perquè a través del joc, els nenes i nenes poden practicar la lectura per millorar les seves habilitats lectores, gaudint de la companyia de pares, altres companys de classe i també amb autonomia.

JOCS DE LECTURA: Una altra App que recomanem des de l’escola és  És una aplicació per nens a partir de 3 anys.

L’objectiu és facilitar el procés d’aprenentatge de la lectura.

Math Duel: Duel matemàtic entre dos jugadors per treballar el càlcul mental.

Baamboozle: És una fantàstica app que ens permet crear jocs per pissarra digital. És tracta de crear preguntes i respostes.

Prodigy Math Game: Fantàstica aplicació per treballar diferents continguts del currículum de matemàtiques a través del joc.

Academons: App educativa per reforçar matèries. Molts de jocs gratuïts.

LearningApps: És una web per crear moltes activitats interactives pels alumnes. Existeixen moltes possibilitats i és molt fàcil crear activitats.

Responsable gamificació i formació àrea informàtica de l’escola: Quim Castells

( quim.castells@carlesfaust.com )