Aplicacions Realitat Augmentada

Aquest curs, l’escola Carles Faust està sent un referent l’hora d’aplicar noves estratègies i recursos d’aprenentatge a través de diferents aplicacions de realitat augmentada.

L’escola recomana les següents aplicacions de realitat augmentada:

Google Expeditions: És possiblement una de les millors aplicacions per treballar amb realitat augmentada i virtual. L’hem fet servir també amb les ulleres de realitat virtual, sobretot, a medi. És gratuita.

Quiver: Gràcies a l’aplicació Quiver, es pot treballar amb realitat augmentada. Té diferents dibuixos que quan enfoques la càmera de l’aplicació, els dibuixos prenen vida. En el paquet educatiu, podem veure l’explosició d’un volcà, el moviment de la Terra, les cel·lules vegetals i animals… Té infinites opcions. Té part gratuïta i de pagament.

Chromville: És una altra plataforma per treballar amb realitat augmenta que ofereix moltes possibilitats. Hi ha diferents aplicacions, Chromville science, Chromville world. Té una part gratuïta i de pagament.

Mergecube: És un univers de diferents aplicacions ( Explorer, Object Viewer, Merge Things, Mr Body… ). Gràcies a un cub que poden fer els alumnes, es pot treballar amb la realitat augmentada. El sistema solar a les teves mans, l’esquelet humà, els diferents aparells del cos. Té unes aplicacions gratuïtes i altres de pagament.

HPReveal: Una aplicació que ens permet fer aparèixer una imatge o un vídeo enfocant amb la càmera de l’aplicació una imatge. Per exemple, pots enfocar amb la càmera, el dibuix d’un retrat  i de cop, surt l’original. Té moltes opcions, sobretot per fer Escape Room i amagar missatges secrets. És gratuïta.

Augment: És una aplicació que ens serveix per interactuar amb la realitat augmenta. Podem fer aparèixer tota mena d’objectes al nostre entorn i captar la imatge. Té una part gratuïta.

Anatomy 4D: És una aplicació que en la seva part gratuïta, podem veure en realitat augmentada el cor i el cos d’una persona. Té altres opcions de pagament.

Body Planet: És de pagament. Té dues aplicacions molt interessants per treballar el cos humà. En una d’elles has de comprar una nina o diferents peces del cos humà i en l’altre es compra una samarreta i si enfoques la samarreta amb l’aplicació pots estudiar el cos amb realitat augmentada.

Aplicacions Arloon: Aplicacions de pagament. És tot un univers d’aplicacions per aprendre diferents conceptes: Anatomia, química, geometria, plantes i sistema solar.

AR Flashcards: Aplicació de realitat augmentada per aprendre l’alfabet en anglès a través del nom dels animals i la seva animació en 3D. És necessari descarregar les targetes des del lloc web del desenvolupador. Gratuïta.

Plickers: Genial app per posar a prova els alumnes amb l’ajuda de diferents codis. Els alumnes aixequen el codi i el mestre els escaneja amb la tablet o el mòbil, obtenint així els resultats en temps real.

WallaMe: Aplicació de realitat augmentada per deixar missatges secrets en el món real. Pot ser molt adient per trobar missatges amagats en un Escape Room.

Zookazam: És una aplicació de realitat augmentada que et permet veure diferents animals com si estiguessin realment. Té una part gratuïta i de pagament.

Star Chart: És una aplicació que permet als nostres alumnes conèixer les estrelles i els planetes de l’univers. Solament han d’apuntar amb el seu dispositiu mòbil al cel per informar-se. Gratuïta.

ARBI: Recomanem ARBI, una sèrie de llibres interactius per fomentar la lectura comprensiva i per colorejar amb Realitat Augmentada. Pots comprar els llibres a la seva web i després baixar-te l’aplicació per poder experimentar amb la realitat augmentada.

Si ens voleu ajudar a augmentar la llista, ens podeu escriure per recomanar-nos més aplicacions.

1. Iker

¡Que buena lista de aplicaciones con RA para educación!

Si fuera posible incluir los libros interactivos para fomentar la lectura comprensiva de ARBI y los libros para colorear con Realidad Aumentada de ARBI (www.arbibook.com) os lo agradeceríamos.

Un abrazo y buen día!