L’escola Busquets i Punset s’adhereix a la V Marató de l’estalvi Energètic

La Marató de l’Estalvi Energètic contra la Pobresa Energètica i Estalvi pel Clima és una campanya de sensibilització i bones pràctiques en l’ús i el consum d’energia adreçada als edificis dels ens públics. Està organitzada per l’Institut Català d’Energia.

A l’escola Busquets i Punset hem valorat la importància de ser més eficients en l’ús de l’energia per tal de reduir l’impacte en el clima i, alhora, contribuir a projectes socials de reducció de la pobresa energètica. Ser conscients de l’ús que fem de l’energia i de l’aigua és un primer pas per establir mesures i canvis d’hàbits que ens facin més sostenibles.

Durant el mes de febrer, quan té lloc pròpiament la Marató, el personal treballador de l’edifici adherit a la campanya, duu a terme accions per reduir els consums i obtenir el màxim estalvi econòmic a cada edifici.

Finalitzat el mes de febrer, es calcula l’estalvi aconseguit que es destinarà a les accions contra la pobresa energètica determinades en un inici.

La novetat d’enguany és que s’afegeix l’objectiu de sensibilització sobre l’emergència climàtica, de manera que es promouran accions específiques per lluitar contra el canvi climàtic i es mesuraran les emissions de COdels edificis.

Aquestes són algunes de les accions que farem a l’escola conjuntament amb l’alumnat, servei de menjador i AFA:

• Referents al consum elèctric
    • Apagar els ordinadors i pissarres digitals quan no els fem servir.
    • Programar Pcs perquè s’apaguin quan portin un temps inactius.
    • Posar temporitzadors als armaris de les tablets per programar el temps de càrrega.
    • Apagar el llum de les estances quan no es facin servir.
    • Nomenar responsables d’aula per apagar el llum de les aules a l’hora del pati, del menjador i per la tarda.
    • Valorar si sempre s’han de tenir els llums encesos de les aules (en funció del que s’estigui fent).
    • Assegurar que totes les aules tanquen i apaguen els llums a l’entrada i la sortida.
    • Aixecar més les persianes perquè entri la llum del sol.
    • No obrir els llums en aquelles zones on hi ha prou llum natural.
    • Els dies que tenim amanida de primer, agilitzar l’elaboració del segon per poder parar la campana i l’escalfador.
  • Referents al consum d’aigua
    • No deixar córrer l’aigua, quan no cal.
    • Tirar de la cadena només 1 cop.
    • Establir canvis a cuina, mirant de no gastar tanta aigua.
    • Omplir els gots d’aigua a l’hora de dinar a poc a poc per evitar el malbaratament.
    • Guardar aigua que sobra als gots del dinar per regar.
    • Al rentar-se les mans:
      • Canviar costum de pitjar molts cops seguits el polsador
      • Evitar jugar i anar ràpid
      • Posar primer sabó i després mullar-les.
    • Aprofitar al màxim els rentats al rentavaixelles.
  • Referents al consum de gas
    • Regular la calefacció
    • Determinar radiadors poc operatius i regular-ne l’ús.
    • Controlar portes i finestres per no perdre temperatura.
    • Si tenim calor a la classe, obrir porta del passadís, no finestra.
    • Tancar les portes d’accés a l’escola per no perdre temperatura.
    • Regular radiadors i no tenir-los sempre al màxim.
    • Aprofitar la calor de la marmita per mantenir el menjar calent.
  • Referents al reciclatge
    • Fer correctament la recollida selectiva (reciclar)
    • Fer servir el paper per les dues cares (reutilitzar)
    • No gastar tant paper perquè està fet amb arbres (reduir)