4t Cinefòrum per la inclusió

L’alumnat de 4t ha participat en una de les activitats del programa Centres en Dansa per la Inclusió.

L’activitat consistia a visionar els curtmetratges “Ian” i “Cuerdas”. Són dos curtmetratges que parlen obertament de la discapacitat i de com els infants poden integrar-la en la seva vida quotidiana en una perspectiva d’inclusió.

Els objectius de l’activitat han estat:

• Comprendre les vivències personals de les persones amb discapacitat diversitat funcional.
  • Analitzar la importància del context social de les persones amb discapacitat o diversitat funcional per crear entorns inclusius.

Un cop vistos els curtmetratges hem fet una conversa amb l’alumnat per parlar dels següents aspectes:

• Com t’has sentit després de veure els curtmetratges?
  • Quins són els missatges que els curtmetratges volen transmetre?
  • Què tenen en comú els dos curtmetratges? I de diferents? Per què?
  • Què n’aprenem dels curtmetratges què hem vist?

Per acabar la sessió hem fet una activitat d’empatia sobre el que significa discapacitat i diversitat funcional. Hem fet una simulació: per parelles hem fet un recorregut per l’escola, un d’ells amb els ulls embenats i després hem canviat. L’objectiu era comprovar si l’escola està adaptada a les persones amb un dèficit de visió sever i quines són les sensacions que cadascú/una ha viscut al ser privat del sentit de la vista. Després hem fet una petita reflexió sobre l’experiència viscuda.

Aquí us deixem un recull de fotografies

#centresendansaperlainclusió