Litterarum i Fira del llibre Ebrenc

Coincidint amb la inauguració de la fira, les coordinadores de les biblioteques escolars de la Ribera d’Ebre, vam anar a escoltar el senyor  Jaume Centelles, mestre jubilat i  expert en biblioteques escolars i que oferia la xerrada:“Elogi de la biblioteca escolar de qualitat” on va exposar les idees i l’obertura de camins que s’usen habitualment per estimular el desig de llegir amb els alumnes d’educació infantil i educació primària partint de les situacions positives i estimulants que impulsa la biblioteca escolar de qualitat.

Desprès vam anar a recollir els llibres que la fira ens obsequia totes les biblioteques escolars. Tres llibres de literatura infantil i tres llibres de les publicacions del CERE. Des de la nostra  escola volem fer arribar el nostre  agraïment a les dues organitzacions.

“Una de les accions especials que la Fira del Llibre Ebrenc hi ha el foment dels llibres ebrencs entre les biblioteques escolars a través d’una prova pilot a les escoles de la Ribera d’Ebre. Així, gràcies a la col·laboració del Centre de Recursos Pedagògics de la Ribera d’Ebre, les escoles de la comarca han estat convidades a vindre a la Fira a triar i remenar els llibres exposats. S’ha fet una tasca prèvia de possibles necessitats i des de la Fira es finançarà un lot de sis llibres ebrencs per a cada escola. Els mestres bibliotecaris de totes les escoles de la comarca visitaran la fira junts, participaran de les activitats que s’hi fan de manera conjunta i triaran aquells llibres que més els interessin per a la biblioteca del seu centre escolar. Dels sis llibres del lot, tres seran per a xiquets i xiquetes en edat de primària, i els tres restants de temes de la Ribera d’Ebre perquè els mestres els treballin a l’aula. Aquesta activitat ha estat possible gràcies a la implicació especial del Centre d’Estudis de la Ribera d’Ebre.

“https://www.litterarum.cat/fira-del-llibre

També alguns alumnes de l’escola amb els seus acompanyants han pogut gaudir de l’espectacle teatral que Litterarum ens oferia dins de la seva programació: “Agafa el raspall” del grup Macedònia. Un musical amb poemes de Joana Raspall.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *