Joc per la Pau

Tots els anys, el dia 30 de gener es celebra el Dia Escolar de la Pau i la No Violència. El seu objectiu és l’educació en i per a la tolerància, la solidaritat, la concòrdia, el respecte als drets humans, la no-violència i la pau.

Els alumnes de Cicle Superior estem fent diverses activitats relacionades amb la Pau, com l’elaboració d’un manifest que llegirem el proper 30 de gener, murals per la pau, reflexions a partir de lectures o visionats de videos… A les classes d’anglès i de música hem conegut la cançó AHIMSA, cançó del grup U2 estrenada a finals de novembre de 2019 amb col·laboració amb el compositor indi A.R Rahman. Amb aquesta col·laboració, aquest mític grup, ha volgut segellar el seu compromís humanitari a favor de la Pau i la No violència perquè AHIMSA, és una paraula del sànscrit que reflecteix un concepte espiritual (hinduisme) que advoca per la No violència i el respecte per la vida.

Avui, hem jugat amb el vocabulari. Voleu jugar vosaltres? Només cal arrossegar les paraules al costat correcte de la imatge: les paraules “amigues” de la pau han d’anar al fons de color verd i les paraules “enemigues”, al fons roig. Us atreviu? És molt divertit i a més, mentre jugueu, escoltareu la cançó que abans us comentaven: AHIMSA.