100tífiques 2021

El dia 11 de febrer es celebra el Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència.

A la nostra escola també ho hem volgut celebrar  convidant a dues dones  del nostre poble expertes amb el món de la ciència: Anna Ardévol Grau llicenciada en biologia i catedràtica d’Universitat, ha realitzat recerca en la bioactivitat de proantocianidines i ara en fa en la interacció de proantocianidines amb el sistema enteroendocrí.  Mariona Vinaixa Crevillent que és llicenciada en química i doctora en enginyeria electrònica i fa recerca en anàlisi de dades biomèdiques. Totes dues treballen per la Universitat Rovira i Virgili.

L’Anna  que va participar en aquesta celebració l’any passat, va oferir una xerrada-taller als alumnes de 5è i 6è sobre la importància de tenir una bona salut intestinal i una bona alimentació. Per explicar tot això es va centrar amb els aliments proteics i va llençar algunes preguntes al voltant de si  –la proteïna d’insecte  podria contemplar-se dins de la nostra alimentació en un futur? La qual va  fer reflexionar i pensar als alumnes sobre aquesta possibilitat.

Per acabar l’activitat i poder prendre una resposta més objectiva, cadascun dels alumnes de la classe van poder fer, voluntàriament, un tastet d’aquesta proteïna.

La Mariona, mare de la Maria de P3, va  fer un taller d’experimentació als alumnes de 3r i 4t  per a que poguessin experimentar una reacció química amb els següents components.

Ingredients: bicarbonat sodi i vinagre.

Estris: ampolleta d’aigua buida, embut i globus.

La Mariona va fer una introducció explicant de manera molt planera, la seva trajectòria escolar, formativa i professional  que l’havia portat a la seva feina de recerca. A l’acabar l’experiment va tenir curiositat per saber si havia un o una possible científica a l’aula preguntant-los-hi a què voldrien dedicar-se de grans? Com us podeu imaginar van sorgir respostes molt diverses.

A les dues els agraïm la seva col·laboració i esperem que l’any que ve puguin tornar!!