Projecte Emociona’t

Al llarg del curs tots els  alumnes de l’escola fan un treball sobre les emocions, bona part del qual és amb les converses diàries, tutories, dinàmiques i entrellaçat amb les diferents àrees en qualsevol moment del dia.

A més d’aquesta feina diària, cada grup fa un treball més específic per reconèixer i posar nom a les diferents emocions i aprendre a gestionar-les i a expressar-les  de la manera més profitosa, per aprendre a reconèixer en un mateix i en els altres les qualitats, els punts forts i febles, per trobar en l’art una manera d’expressar-les… Tot aquest treball més específic ha tingut enguany una mostra final a la que hem convidat a les famílies, que han pogut participar i acompanyar.

Hem fet un recull d’imatges i vídeos de cada grup que esperem que gaudiu !

 

I3A

Han treballat  els vincles de l’amor a través d’un fragment del conte “El fil invisible”. Del melic surt un secret molt important que és un fil invisible que ens connecta amb les persones o animals que més estimem. Aquest fil l’hem pintat de colors per poder enganxar-lo a una foto de qui estem units. Amb l’ajuda de les famílies, hem posat paraules a aquest sentiment i hem teixit l’amor.   

I3B

Partint de la cançó “Fa sol” de les Macedònia hem parlat de quines coses ens fan somriure, quan sentim alegria. Al mateix temps, durant uns dies, hem treballat la paraula sol, hem fet manualitats, hem creat el nostre propi sol,… i amb les famílies hem fet un petit joc de descobrir les mirades i plegats hem dibuixat un somriure. Per acabar hem ballat tots junts la cançó “el drac Qüí” d’Ambauka que sempre ens fa despertar un somriure.

i4A

Durant diferents sessions i a través de converses, contes i dinàmiques hem reconegut la ràbia com una emoció més. És normal sentir-la i és molt important aprendre a gestionar-la. Després de fer una creació artística amb pintura i fotografies, amb les famílies vam fer una proposta sobre com canalitzar aquesta emoció. A través de respiracions conscients i un conte amb postures de ioga vam compartir una molt bona estona tots junts.

I4B

Després de treballar les emocions enuig, alegria, calma i tristesa, cada infant n’ha triat una i ha explicat què els fa sentir aquesta emoció. Han donat a les famílies un paper on han escrit l’emoció triada, i els han demanat que intentin endevinar què els fa sentir aquesta emoció. Després d’escriure-ho hem comprovat si ho havien endevinat. És clar que hi ha més d’una cosa que ens fa sentir una emoció, però ens ha agradat molt compartir aquesta activitat.

I5

Els alumnes de I5 hem creat un rap sobre diferents emocions que hem sentit en diverses situacions del dia a dia a la classe. Les famílies han gaudit de la representació de la cançó dels seus fills i filles i després han hagut de crear rodolins amb parelles de paraules proporcionades per els mestres. Finalment, tots junts hem acabat la sessió cantant el rap de les emocions.

1A

Hem treballat el conte del Monstre de colors i n’hem fet rodolins. Hem explicat a les famílies el conte a partir d’aquests.

1B

Després de treballar el conte “El fil Invisible”, els infants han fet una petita representació teatral adaptada del conte, tot destacant l’afecte i l’amor que ens uneixen. 

2A

Després de treballar durant un trimestre les emocions de la preocupació, la sorpresa, la il·lusió i la vergonya, els alumnes s’han inventat unes poesies ben divertides relacionades amb aquests sentiments. Primer han buscat paraules que rimessin, després n’han creat els versos, han format els poemes i se’ls han memoritzat. Un treball que ha finalitzat recitant aquestes poesies a les famílies. 

2B

Hem treballat l’emoció de l’alegria i la felicitat, i per fer-ho, ens hem inspirat en l’obra “Volar” de l’artista Eva Armisén i en la seva exposició titulada “Alegria”. Hem fet un mural, titulat “Les petites coses” on cada nen i nena ha plasmat alguna cosa del dia a dia que els provoca felicitat, posant atenció a “l’extraordinari del què és quotidià”, com diu la pròpia artista. Convidem a les famílies i les animem a col·laborar en el nostre mural, els donem diferents elements (flors, fulles i papallones) per a que puguin escriure aquella petita cosa que els proporciona felicitat, completant així l’obra artística dels infants de 2nB.

3A

Després de treballar a l’aula  com som, hem convidat les famílies per ajudar els seus fills/es a escriure les seves qualitats positives i els èxits aconseguits. S’ha fet una posada en comú i s’han penjat les produccions en un arbre que hi ha a l’entrada de la classe. 

3B

En aquesta activitat l’alumnat i les famílies han pogut reflexionar sobre les qualitats i habilitats de cadascú. Si ens mirem en un mirall, veiem  reflectit com som i així podem valorar la importància de reconèixer els nostres propis valors. El mirall no ens deixa veure el què tenim al darrera el que vol dir que no sempre hem de fer cas d’allò que diuen de nosaltres. La vida és així, puja i baixa i hem de ser capaços de confiar en nosaltres mateixos per superar els moments difícils.

4A

Per què la música ens emociona? Ho descobrirem amb l’alumnat i famílies a través d’un viatge musical en el qual ells i elles són els protagonistes representant una emoció a través d’una cançó i utilitzant els instruments musicals de l’aula. Amb la seva actuació han representat les emocions com ara: la ràbia, la tristesa, l’amor, l’alegria… S’ha fet un bonic viatge musical que ens ha emocionat a tots i totes.

4B

Emocions a flor de pell: durant el curs hem estat treballant les diferents emocions, com identificar-les, acceptar-les i gestionar-les. Cada alumne ha pensat algun moment de la seva vida en què han experimentat alguna emoció, l’hem escrit, l’hem compartit i hem fet una gravació, llegint aquesta situació. També hem reflexionat sobre què són les emocions per cadascú, ho hem escrit en una cartolina i, acompanyada de la imatge de les seves boques expressant emocions, hem creat un mural per compartir-lo, juntament amb el vídeo, amb els familiars dels alumnes.

5A

Som-riures, amb les veus en off dels nens i les nenes hem volgut fer un petit homenatge a les famílies. D’aquesta manera hem pogut donar les gràcies per tot el que ens ajuden.

Els nens i nenes de 5è han portat una joguina significativa de la seva infantesa sense que els familiars ho sabessin. Així els hem pogut sorprendre. Han dissenyat una coreografia per transmetre a les famílies que els estimen molt. Per acabar, els pares, mares, familiars… Han hagut d’esbrinar el somriure del seu fill o filla i escriure una frase com a retorn de la nostra proposta artística.

5B

A l’activitat participen les famílies endevinant què expressen o què diuen

 

6A

Hem convidat a les famílies a participar amb els infants a l’activitat “mou-te i emociona’t”. Consisteix en moure’ns i/o ballar segons quines emocions ens transmeten les músiques proposades.

Hi ha 6 racons (tristesa, calma, amor, rabia, por, alegria), on en cada racó hi hem trobat una emoció amb unes tires de cartró on hi haviem d’escriure, pintar, dibuixar, guixar….tot allò que en aquell moment ens transmet.

Al final entre tots hem enllaçat totes les tires de cartró per fer un quadre simbolitzant el garbuix de les emocions.

6B

Després de treballar l’empatia a l’aula, hem convidat les famílies i els hem proposat diferents dinàmiques. A través de la música i el dibuix ens hem posat al lloc d’altres persones, hem reflexionat sobre diferents punts de vista i ho hem extrapolat en el nostre dia a dia.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>