SITUACIÓ D’APRENENTATGE A CICLE SUPERIOR: UNA RUTA PEL RIU TER

La setmana passada vam fer un projecte del medi ambient per Cervià de Ter. Teníem el següent repte: Fer un àlbum digital sobre el riu, per tal que els visitants tinguin informació com ara on comença i on acaba el riu, quins animals i plantes hi ha o quina és la fauna invasora. Vam fer una presentació digital per penjar a la web de l’escola on hi ha tota l’anterior informació sobre el riu de Cervià de Ter.

Per començar…un passeig pel riu!

Per iniciar el projecte, vam anar a fer un vol per a el riu Ter a Cervià de Ter, el nostre poble. Vam aprendre moltes coses com per exemple: nius d’ocells, plomes d’aguila.Vam anar a el riu i vam veure plantes i un bernat pescaire. Els monitors de la ruta ens van ensenyar uns ratpenats i una salamandra mentre esmorzavem a l’erba. Va ser molt divertit.

…I comença el projecte

Ens vam agrupar en equips de treball, barrejats cinquè i sisè. A cada grup hi havia tres o quatre membres. Ens vam repartir les tasques de manera que tothom hi col·laborés

El segon dia vam anar de visita a Banyoles amb la finalitat d’ampliar els nostres coneixements sobre els animals i les plantes que es poden trobar al voltant de l’estany. La sortida va ser tan enriquidora que li hem dedicat una entrada a part a la nostra web. Podeu consultar-la fent clic aquí.

…I el projecte continua a l’escola!

Per grups de treball, vam fer treballs de recerca sobre el riu: el seu curs, la fauna, la fauna invasora, la flora i els embassaments. La informació la vam recollir en una presentació amb el Canva i la vam presentar davant de mestres i companys a classe. També ha quedat a la vostra disposició a la web de L’Aixart.

Per últim, vam elaborar un mural del riu Ter. A tal fi, vam anar tots a la classe de cinquè i ens vam asseure segons els grups de treball, Ens van donar les fotos que havíem triat el dia anterior, les vam retallar i vam escriure els seus noms en unes cartolines petites. Després ens van explicar el que havíem de fer al mural, i aleshores ens van anar cridant per grups i vam anar engantxan les fotos i els noms. Si us interesa podreu venir a veure perquè està exposat a el primer pasillo de l’entrada a l’escola.

Repte aconseguit!

Durant tota la setmana, a part de passar-ho molt i molt bé, hem treballat de valent. Ara coneixem molts aspectes del nostre entorn i també de l’estany de Banyoles. A més, hem aconseguit completar l’àlbum digital i posar-lo a l’abast de tothom a través de la nostra web. Repte aconseguit!

Podeu consultar la nostra guia per fer una ruta pel riu fent clic a les següents entrades:

EL CURS DEL RIU TER

PLANTES DEL RIU TER