SORTIDA A BANYOLES DE CICLE SUPERIOR

El passat dimarts vam a anar a Banyoles amb l’Escola de Natura, una entitat que fa molt bones explicacions i activitats sobre l’estany.

A la primera activitat, ens vam organitzar en grups de treball per trobar les respostes a unes qüestions sobre l’estany i posar-les en comú. Per acabar aquesta activitat, ens van donar unes imatges i un full plastificat  per posar les imatges i fer un bingo. Anavam buscant les plantas que surtian a les imatges i el grup que aconsegueix tots havia de cridar “Bingo!!”

Una segona activitat de reconeixement de la fauna de l’estany va consistir a ordenar unes imatges de la fauna de l’estany a terra. Amb la informació que ens va donar la monitora sobre cada animal, vam jugar a un joc que consistia en formar una cadena alimentària. Ens van posar cartells que ens deien quins animals/microbis érem; la llúdriga era la depredadora més gran i ens podia menjar a tots els altres. Els altres animals/microbis teniem altres depredadors i també animals més petits que el nostre animal es podria menjar; tota aquesta informació estava a l’altre cara del paper que deia el nostre animal.

El dia que vam anar a Banyoles  vam anar a dinar a una zona de pícnic i i van coincidir amb altres escoles i després vam anar el parc i vam jugar i fe fotos i en el parc hi havia com un cercle que rodava i podia agafar quatre persone i també si u colompies .

A la tarda, vam anar a pescar microorganismes amb unes xarxes específiques i després vam anar a un laboratori, on hi havia molts microscopis. Els microorganismes que vam pescar en grups vam anar cada grup en una taula a mirar el que havíem pescat. vam veure molts microorganismes i altres elements, com brutícia i larves de libèl·ula. En vam veure molts i fins i tot una puça d’aigua parint  i una altra que va fer les seves necessitats. Tot va ser molt divertit i enriquidor.

Recordeu que podeu veure les imatges d’aquesta activitat clicant a la icona del menú.