Història

L’escola va rebre el nom del poeta Agustí Bartra mort el 1982 i va ser inaugurada el setembre del mateix any per la seva vídua, Anna Murià.

El solar en el que es va construir estava destinat a habitatges, però gràcies a la pressió del veïnat del barri els terrenys van ser requalificats com a equipament educatiu en un moment en el que hi havia una gran demanda de places escolars a la zona.

Inicialment l’escola només impartia el que aleshores era l’EGB. Poc després es va ubicar el parvulari, però no en el seu emplaçament actual sinó en un antic parvulari municipal pròxim a l’escola situat al carrer Sant Cosme on actualment hi ha la biblioteca del districte 2. A més, l’edifici no comptava ni amb gimnàs ni amb vestidors.

Posteriorment es va adequar l’antic porxo de l’edifici com a gimnàs, es va construir un mòdul per a vestidors en una zona del pati i es va reformar l’antiga vivenda del conserge. A més, al llarg dels anys es van anar fent altres millores, com la creació de l’aula d’informàtica, la biblioteca o l’aula de psicomotricitat-música.

L’any 1992 es va commemorar el desè aniversari de l’escola, a la qual va assistir de nou l’Anna Murià.

Coincidint amb la implantació de l’ESO es va produir el trasllat del parvulari a l’edifici actual, la qual cosa va suposar una important millora per al conjunt de l’escola.

Les reformes van anar continuant, es va elevar una part de la tanca exterior, es van reformar els lavabos, es va millorar el pati, ampliant l’espai destinat al parvulari i es va cablejar tota l’escola, dotant de connectivitat a internet a totes les aules, essent una de les primeres escoles de Terrassa en disposar d’aquesta infraestructura.

Però amb els pas dels cursos l’escola es va anar quedant petita per poder satisfer totes les necessitats educatives del moment i van començar les gestions per poder ampliar i millorar les seves instal·lacions.

Finalment l’any 2007 es van iniciar les obres de reforma i ampliació de l’escola que van suposar una modernització i reorganització total dels espais de l’edifici antic i una millora molt important de les instal·lacions amb la construcció d’un edifici annex per a gimnàs, vestidors, menjador i cuina.

Després de més d’un any i mig d’ incomoditats, ja que es van haver de combinar les activitats escolars amb les obres, i coincidint amb el 25è aniversari de l’escola, es va inaugurar amb la presència de l’alcalde de Terrassa la reforma i ampliació de l’escola Agustí Bartra amb unes instal·lacions modernes i funcionals.

A partir d’aleshores es van anar fent millores puntuals com ara la instal·lació de pissarres digitals interactives a totes les aules, el projecte de reforma dels patis, el projecte de l’hort o més recentment el projecte de dinamització de l’espai de biblioteca.

Amb el pas dels cursos l’escola s’ha anat renovant amb la incorporació de noves famílies i nous professionals i ha evolucionat per donar resposta als reptes educatius actuals en un món canviant: l’aprenentatge competencial on l’alumnat és el protagonista, l’acolliment a tot l’alumnat, l’atenció a la diversitat en el marc d’una escola inclusiva, el treball de coeducació, l’educació en valors i l’educació emocional, la digitalització de la societat, l’acompanyament a les famílies …

Però el més important de l’escola són, han estat i seran les persones que en formen part: l’alumnat, les famílies, l’AFA, el personal laboral i també el professorat. Gràcies a tots hem fet funcionar fins ara i seguirem fent funcionar la nostra escola durant molts anys.