L’escola com a pont entre l’art i la infància

L´entrada de l´art contemporani a l´escola esdevé una manera d´obrir la mirada dels infants i fer-la més àmplia i flexible,  deixant fluir la seva creativitat. Ja que els alumnes entren al procés creatiu sense la pressió de fer-ho “bé”; no es compara la seva producció amb la de cap model establert, no hi ha judicis i per tant ajuda a falcar el treball creatiu dels alumnes.

A la nostra escola s´han activat tres capses d´autor del Projecte d´art contemporani  “Encaixa´t” de la Panera.

El programa ENCAIXA’T és un projecte de creació contemporània, on formació i artistes es combinen per crear una producció.

L’activació de la peça consta de tres moments: la descoberta dels objectes i de l’artista, la seva experimentació a través del joc i finalment la producció.

Aquesta darrera és diferent en cada ocasió depèn dels infants i del procés creatiu i narratiu d’aquests. La flexibilitat i obertura del projecte i fa que les produccions siguin diverses i convisqui la individualitat i la col·lectivitat alhora.

El curs passat es van activar tres capses d´autor a Educació Infantil i Cicle Superior:

Natural /Artificial

Som sons

De(construcción Geométrica)

Les produccions artístiques que vàrem elaborar a partir d´aquestes capses estan exposades des d´avui al Centre d´Art la Panera. Per tant, convidem a totes les famílies a fer-hi una excursió i veure les obres d´art dels seus fills i filles ! Estan fets tots uns artistes !

La sinèrgia amb el centre d´art de la Panera i el mestratge de l´Helena Ayusso ens permeten créixer com a persones i com professionals i poder ajudar a les “ personetes” que tenim a l´escola a tenir experiències artístiques riques i de qualitat.

Des d´aquí volem agrair a la Panera que ens deixi formar part d´aquest PROJECTE !