El cicle de la vida i la mort

Darrerament, la comunitat educativa de l´escola estem explorant l´univers de l´infant relacionat el cicle  de la  vida i la mort.

Quan neixem tenim la certesa que hem de morir. La mort és inherent a la vida. Però sovint és un tema tabú a la nostra societat, vivim d´esquena al que ens pugui passar.

Els experts ens alerten que la desprotecció més gran i angoixant de l´infant és no tenir cap experiència relacionada amb el tema, perquè aleshores no té cap “test” per a posar la llavor o experiència el dia que li arribi una pèrdua, i es troba com un nàufrag enmig del dolor i la incertesa.

Lamentablement tenim infants que estan passant per un procés de dol. Des de l´escola volem aprendre a acompanyar el dol a qui ho necessiti. També aprendre a integrar la mort a la vida per poder viure més plenament el dia a dia.

Per això,  estem rebent un assessorament pel Grup de Dol de Ponent  i ens sentim més preparats i empoderats perquè a les aules puguin fluir les converses relacionades amb el tema a través dels curts, contes i experiències del qui les vol compartir.

Heus aquí un dels curts que hem projectat a diverses aules:

Mentre  RE   CORImatge relacionada  DEM  als éssers estimats els fem vius dins nostre.

Si cliqueu aquí veureu un recull amb llibres i àlbums il.lustrats que ens poden ajudar a petits i grans a elaborar aquest complex concepte.

Si som capaços d´abordar col.lectivament els nostres dols podrem donar resposta a les nostres inquietuds i contribuirem a millorar el nostre procés de creixement personal i integral.

“Les paraules compartides obren els cors i els uneixen.

Aleshores el nostre dol fa menys mal”.

Alba Payàs