SANT ANTONI ABAT

Sant Antoni Abat, una festa tradicional que ve de lluny. Els Tres Tombs amb les seves carrosses, pensades i creades per famílies del poble, cavalls i carros. I seguint amb l’exposició dels treballs dels nens i de les nenes de l’Escola Teresa Bergadà, una tradició que va començar amb el concurs de dibuix de molt temps enrere. Les festes tradicionals s’han d’alimentar per persistir en el temps. Nosaltres, des de l’escola,  ho continuem fent any rere any.

Enguany, els alumnes d’Educació Infantil hem realitzat estampacions amb les mans i hem  recreat animals. Ha agradat molt jugar amb les formes i posicions de les mans per aconseguir reconèixer l’animal desitjat. Hem recordat que és una festa dedicada a Sant antoni Abat, patró dels animals, dels pagesos i dels traginers.

A Cicle Inicial hem presentat unes creacions amb pedres codines, representant cada família i relacionant-ho amb el Projecte de La família que hem treballat a l’aula.

Els alumnes de Cicle Mitjà hem celebrat el dia de Sant Antoni amb una exposició de dibuixos dedicats a la Laika, la gossa pionera dels viatges espacials. Aquesta exposició  és fruit del projecte de l’Univers que hem estat realitzant amb molta il.lusió al llarg del primer trimestre.

Els primers tallers d’art d’aquest curs de Cicle Superior han girat entorn a l’exposició d’Oriol Miró “Això és Cal•ligrafia” i, en un d’ells, hem descobert la fantasia de les lletres capitulars. Les caplletres tenen quelcom d’especial: bestiari i motius vegetals. Us animeu a trobar els animals que s’amaguen en aquestes dites de Sant Antoni?

L’any vinent hi tornarem.