FEM VOLCANS

Sabeu com fer “volcans”? Sabeu com fer que “entrin en erupció”? Creieu que és una bona activitat?

Doncs bé, l’altre dia a la classe de 5èB vam fer maquetes de volcans. La idea és fer-los “entrar en erupció”. És un experiment molt interessant. Ara, us explicaré com els vam fer.

MATERIAL:

  • Fang
  • Una ampolla
  • Papers de diari
  • Una base ( paper gruixut, cartó etc.)
  • Pintura

Aquests són els materials que vam fer servir a la meva taula, però en altres taules van utilitzar altres materials.

ELABORACIÓ:

Per començar vam agafar l’ampolla i la vam enganxar amb silicona a la base. Després, vam enganxar amb pega els papers de diari, ara transformats en boletes de paper. A continuació, vam posar el fang i el vam pintar. Finalment, vam pintar la base amb pintura verda i vam enganxar-li unes pedres.

——————————————————————————————————-

En conclusió, va ser un experiment molt divertit i penso que és una gran idea. Vaig demanar-li a un amic l’opinió i vam coincidir en el fet que és una molt bona activitat.

Avui, dimecres 11 de maig de 2022, farem que entri en erupció, en tinc moltes ganes i crec que serà molt interessant!

-Martí Nogueras Fontova.

MASCOTES

Quins tipus de mascotes hi ha? Quines cures has de tenir en compte? Que és millor adoptar o comprar?

D’una banda, tenir mascotes és una experiència molt enriquidora, et fan companyia, et “cuiden”, t’alegren, t’ajuden a passar l’estona,  estaràs acompanyat sempre, aprendràs a ser més responsable, et donen el seu amor… fins i tot, les mascotes han arribat a millorar la qualitat de vida de les persones!!

D’altra banda, tenir mascotes és una gran responsabilitat, ja que comporta moltes despeses i s’ha de dedicar molt temps. Sempre s’ha de tenir cura d’ells, posar-li les vacunes, operar-los quan calgui, curar-los si és necessari…

En conclusió, tenir mascotes és una gran decisió en la teva vida.  Es aconsellable tenir-los sempre i quan es puguin adaptar al teu estil de vida. Si ets una persona molt ocupada, millor no tinguis un gos o un gat, en canvi, pots optar per un rèptil, que no requereix tanta dedicació. Al final totes les mascotes necessiten la nostra atenció, siguin adoptades o comprades.

LES MASCOTES TAMBÉ NECESSITEN UN LLOC PER VIURE!

Mara Andreea Muresan.

ACTIVITATS DIVERTIDES

A la nostra escola hem celebrat la setmana cultural durant la primera setmana de maig. Per començar va venir una noia que es diu Cinta Arassa. Ella és escriptora i ens va explicar per què es dedica a fer llibres. Nosaltres ens hem llegit un seu que s’anomena Aqua alta. Li vam fer preguntes sobre la seva obra i la seva vida, ella les havia de respondre. No vam tenir gaire temps per parlar però va estar bé. Aquesta xerrada es va fer a l’aula de psicomotricitat amb els seus dos gatets.

També hem fet altres activitats que han estat molt xules, per exemple: zumba, manga i cartooning, bitlles, castellers, esports adaptats, xerrades sobre la igualtat i el génere… Ens ho hem passat genia!!!

Jan Bantolra Mombiela

SETMANA SANTA

Del dia 11 al 18 d’abril hem tingut vacances de Setmana Santa.

El dia 12 va ser el meu aniversari i em van regalar moltes coses com: diners, un rellotge, un estoig i roba.

Vaig convidar alguns amics i vam fer moltes coses: berenar, jugar al futbolí i a la play; també vam anar a jugar a futbol a La Mata de Pinyana. Els dies 15, 16 i 17vaig anar a jugar un torneig que es diu Mare Nostrum a Salou. Nosaltres vam dormir a un hotel de Cambrils. Aquests dies hem aprofitat per passar moments en família.

El dia 18 va ser el dia de la mona. La meva padrineta me’n va regalar una de fruita amb una pilota de xocolata. Ha sigut una Setmana Santa molt divertida!!

Joan  Escuer Romero

DIADA DE SANT JORDI

El passat divendres 22 d’abril a l’Escola Teresa Bergadà d’Alguaire es va celebrar la diada de Sant Jordi.

La celebració va començar el dijous a la tarda amb els alumnes de cinquè B, que van ser mestres dels alumnes de primer i segon, acompanyant-los als contes que feien al pati els de sisè B.

El divendres pel matí van fer diferents tallers, per exemple: manualitats de roses amb la teacher Maria o tallers de cuina de com fer guacamole. També hi havia una paradeta per a que els alumnes compressin llibres .

Per la tarda, tots els alumnes de l’escola i de l’escola bressol van anar a veure al Casal del poble un teatre de titelles sobre una adaptació canviada de la llegenda de Sant Jordi, on el cavaller no matava al drac perquè era bo.

La diada de Sant Jordi és una celebració tradicional a Catalunya que es celebra des del segle XV i en la actualitat es regalen roses i libres .

Ian Picadizo Bermejo.

L’ARRIBADA D’UN NEN UCRAÏNÈS

El divendres 25 de març ens va comunicar la directora que vindria un nen nou que acabava d’arribar a Alguaire i que el dilluns començaria. Quan ho va dir tots vam pensar que era d’Ucraïna, llavors estàvem entusiasmats per saber-ho.

Quan va arribar li costava parlar anglès, català i castellà, però de seguida es va adaptar. Els nens no paraven d’estar amb el nen, o més ben ben dit MYKYTA  (que es pronuncia Mequeta).

Ara, poc a poc es va adaptant i va aprenent molt.

Paula  Costa

EL PROJECTE D’ART

El dia 25 de març de 2022, a la nostra classe, vam començar el projecte d’art. Primer de tot vam fer diferents equips, i vam sortejar els països de la Unió Europea. Aquest taller consistia a crear un logo del país que ens havia tocat.

Als logos quasi tothom hi va posar coses típiques del seu país. Per fer la creació, vam utilitzar un joc de Lego modificat. Per començar vam dissenyar el logo en un paper, el qual vam recrear a la plantilla de Lego. A continuació vam ficar pintura, un foli, i el vam ficar a la màquina de premsar. Una vegada tret el paper de la premsadora el vam deixar assecar. Ja tenim el nostre logo acabat!

Edgar Garcia i Niene Cisse

TALLER D’ART: ELS PAÏSOS

Fa dos setmanes vam començar de nou el tallers d’art a cicle superior.
A la nostra classe vam haver de triar un país de la Unió Europea, en parella o en grups de tres. Vam buscar informació i imatges del país per saber una mica més.… Llegeix més»

C A R N A V A L

Aquesta setmana vam poder preparar les consignes de Carnaval amb tots els alumnes de sisè A i B.
Les ordres que van sortir escollides van ser:
–Dimarts: El dimarts s’havia de portar un accessori al cap: barret, corona, orelles…
-Dimecres: El dimecres havíem de portar unes ulleres: de… Llegeix més»