L’arribada

El 12 de setembre de 1930 arriba la primera Comunitat de Religioses de la Sagrada Família d’Urgell per fer-se càrrec d’ organitzar i dirigir una escola graduada de nenes al nostre poble.

La Sra. Magdalena Modolell de Nogués disposava en el seu testament la construcció i instal·lació de dues escoles dirigides per comunitats religioses ; una de nois i l’altra de noies. Havia ofert verbalment al Cardenal Casañas la direcció d’aquesta escola a l’ Institut de les R.R. de la Sagrada Família d’Urgell .A tal efecte, es va construir aquest edifici, que la gent del poble anomenava “El Convent”. Va morir sense veure realitzat el seu desig, que el van dur a terme els seus marmessors.

El 8 de febrer de 1931 s’inaugura oficialment l’escola, amb el nom de “Escuelas Modolell”. Tenia quasi un centenar d’alumnes.

A l’agost de 1933,amb la promulgació de la “Llei de Confessions i Congregacions Religioses, les religioses de l’escola impartiren les classes vestides amb roba de seglar, per poder així continuar la seva tasca educativa. Tornen a vestir l’hàbit a l’agost de 1934.

La primera festa de la Sagrada Família es celebrà el 13 de febrer de 1935.