La Guerra Civil i la Postguerra

Durant la guerra civil ( 1936-1939 ) l’escola es tanca, la Comunitat es dispersa i es refugia en cases d’algunes famílies del poble, que les acullen amb afecte i estimació.

El 29 de gener de 1939, acabada la guerra, retorna una nova Comunitat de Religioses formada per: Rosa Cortinas, Virginia Ricart, Maria Andreu, Mercé Gañet, que endreça i neteja l’escola per acollir de nou les alumnes.

S’obren les portes del Col·legi el dia 1 de març de 1939 amb noves alumnes.

Durant els difícils anys de la postguerra ( 1940-1950 ) la capella de l’escola fa les funcions de parròquia, ja que l’església de Sant Joan s’estava reconstruint.

El juny de 1945 es pinta l’escola

Tres noies del poble ingressen a l’Institut de les Religioses de la Sagrada Família:

La Terèsa Calbet que va ingressar a la Congregació l’any 1935, i que avui continua la seva tasca de servei a l’Hospital de Valls.

La Montserrat Nuri (A.C.S.) que havia ingressat l’any 1936 i va estar molts anys a Cervera, tenint cura dels més menuts.

La Concepció Reguan que va ingressar l’any 1950 i actualment realitza la seva tasca de servei als ancians a la Residència de Matadepera.

La festa patronal de l’escola es celebrava el 21 de Novembre ( La Verge nena )

La primera excursió en autocar que van realitzar les alumnes va ser a Tarragona, el 18 de maig de 1954.