EL MUHBA

El 14  de desembre l’alumnat de Cicle Superior  vam anar  al MUHBA, el
museu d’història de Barcelona.

Quan vam arribar ens van dividir per treballar diferents èpoques històriques. Els  i les alumnes de 5è vam fer l’època romana. Ens van ensenyar la ciutat romana Barcino, avui coneguda com Barcelona.

Primer vam veure un vídeo que ens  explicava com l’imperi romà va conquerir tots els territoris i sobre la ciutat de Barcelona en època romana.

En segon lloc, vam baixar en ascensor a les runes romanes que es conserven. Aquí ens van explicar diferents tallers que hi havia a la ciutat en aquella època:

• una bugaderia on rentaven i assecaven la roba. Ens van dir que ho feien amb aigua, cendra i orina (pel seu amoníac),
  • una tintoreria. En funció del color del tint de la roba, les persones tenien més o menys diners,
  • gerres grans on posaven les sobres del peix per a que fermentés i fer una salsa que als antics romans els agradava molt i era molt cara.

En tercer lloc, vam passejar pels carrers de Barcelona per veure edificis de l’època romana que encara queden a la ciutat. Ens va agradar molt veure les quatre columnes del temple d’August.

Ha estat una sortida molt interessant.