El divendres 20, els nostres companys/es i la nostra mestra, vam fer un taller que hem esperat moltíssim, però ha valgut la pena esperar: DONA I CIÈNCIA.
Primer de tot vam parlar sobre les dones científiques que coneixíem com la Marie Curie o la Rosalind Franklin entre d’altres.
Ens van preguntar: En què pensem quan ens diuen “pensa un científic”? El primer que se’ns venia al cap era un científic boig o alguna cosa així.
El taller tractava de que el nois no eren els únics que treballen al camp de la ciència; n’hi ha moltes dones que han passat a la història pels seus descobriments científics. Un exemple és la Marie Curie que va descobrir el ràdio i el poloni i, a més, va rebre 2 premis nobels.
A continuació, ens van explicar que el primer ordinador va ser creat per una dona i en aquella època s’utilitzaven comandaments per programar-los. Llavors vam fer una mena d’activitat que consistia en que un company era l’ordinador i l’altra, el comandament. Després vam fer un altre tipus d’experiment que tractava sobre la gravetat i la científica ens ho va demostrar amb una manta, una pilota de petanca i una bala.
Una curiositat que va explicar la monitora era el següent fet històric:
Una vegada uns astronautes es van quedar atrapats en la nau i no podien tornar a la Terra i una dona astronauta, la Valentina Tereshkova, va solucionar el problema i quan van anar cap a la Terra van dir que ho havien solucionat el homes, quan en realitat ho havia fet la Valentina. Van tardar molts anys en dir la veritat: que gràcies a ella eren vius.
Per últim però no menys important, vam fer un experiment sobre com aconseguir el teu ADN d’una manera casolana amb saliva , sabó i alcohol. Aquests van ser els passos que vam seguir:
- Primer agafem un pot d’aigua i li posem poqueta aigua.
- Després ens esbandim la boca amb l’aigua y la escupi m al got.
- El següent pas es agafar l’aigua amb la saliva amb una pipeta.
- A continuació deixem caure l’aigua amb la saliva en un pot petit cilíndric.
- Quan ja ha caigut tota li posem sabó i el barregem.
- I per últim li afegim alcohol i ho barregem bé.
En conclusió va ser molt interessant pels experiments i per l’explicació. Pensem que aquest taller dona visibilitat a moltes dones científiques que per la seva època i les restriccions de la societat les van menysprear.




