ALUMN@S DE 5è TREBALLANT I PREPARANT EL PROJECTE “48H OPEN HOUSE”

Els alumnes de 5è portem una setmana treballant i preparant aquest projecte. Per grups ens hem encarregat de recollir, contrastar i seleccionar aquella informació i material més adient  relacionat amb la construcció de la nostra escola. Paral·lelament, hem convidat a dues mestres, Glòria i Rosa, que van participar activament en el disseny de la nostra escola i el trasllat del antic Planas i Casals que es trobava a Can Ruti.

 

Tot preparat per la jornada del 27 d’octubre. Us esperem!!

Share

Fem mòbils de coloms de la Pentecosta!

Amb l’alumnat de 1r, durant aquests dies, a la classe de Religió hem treballat la Pentecosta / Pentecostés, Pasqua Granada o Segona Pasqua (moment en què celebrem el descens de l’Esperit Sant sobre els apòstols i hem treballat el seu significat «50 dies»). També, s’ha explicat la representació del colom de l’Esperit Sant (la llum que il·lumina tot) i les flames.

És la festa que es celebra 50 dies després de Pasqua Florida o Diumenge de Resurrecció.

Així que, per treballar la Pentecosta, l’alumnat de 1r ha creat el seu propi mòbil de colom de la Pentecosta.

Van quedar preciosos, els va encantar i se’ls van endur a casa molt contents.

Aquí podeu veure les mostres

Share

Fem ventalls de coloms de la Pentecosta!

Amb l’alumnat d’Infantil, durant aquests dies, a la classe de Religió hem treballat la Pentecosta / Pentecostés, Pasqua Granada o Segona Pasqua (moment en què celebrem el descens de l’Esperit Sant sobre els apòstols). També, s’ha explicat la representació del colom de l’Esperit Sant.

Així que, per treballar la Pentecosta, l’alumnat d’Infantil ha creat el seu propi ventall de colom de la Pentecosta.

Els ha encantat i se’ls van endur a casa molt contents.

Aquí podeu veure les mostres

 

Share

Projecte “Diccionari Escolar de Cultura Cristiana Il·lustrat”

A la classe de Religió, l’alumnat de 5è i 6è ha elaborat un projecte d’una definició il·lustrada de termes concrets: Setmana Santa o alguns termes d’aquesta festivitat, Pasqua, Jesucrist, diumenge de Resurrecció i Nadal. Allò que ha realitzat l’alumnat ha sigut una definició de cadascun dels termes en el seu propi llenguatge, conjuntament amb un dibuix relacionat amb el terme. Allò que es pretén és aprofundir en els coneixements sobre aquests temes o conceptes religiosos i cristians.

La dinámica d’el·laboració ha sigut de manera individual, en parella o bé en grup i al llarg de diversos sessions, per tal d’obtenir un producte final ben elaborat (ho hem aconseguit!), ja que és un projecte que s’ha presentat per a la creació d’un diccionari catòlic, el projecte del qual té com a títol: Diccionari Escolar de Cultura Cristiana Il·lustrat”.

Ha sigut un projecte enriquidor.

En el següents pdf podeu veure el projecte de les dues classes.

5è (2) 6è (2)  6è (3)

Share

Fem titelles d’ovelles i treballem l’estima a través de la paràbola de l’ovella perduda amb Infantil!

Amb l’alumnat d’Infantil, durant aquests dies, a la classe de Religió estem treballant diferents valors a través de les paràboles de Jesús: el valor de l’estima, estimar als altres i sentir-se estimat i el valor de la responsabilitat a través de la paràbola de l’ovella perduda, una magnífica història de Jesús.
Vam llegir el conte de l’ovella perduda, vam cantar la cançó de l’ovella perduda de Valivan, a través d’un videoclip i vam veure el video de la parábola de Valivan i a més, després d’haver treballat anteriorment una manualitat d’una ovella, com els va agradar tant, hem tornat a fer una altra manualitat d’ovella diferent, en la qual cada nen/a va decorar una plantilla d’una ovella. La van decorar amb cotó, per tal de fer-li la llana del cos i la van pintar cada un al seu gust. I li vam fer dos forats per col·locar dos dits com si fos una titella!
Les ovelles van quedar genial, tots plegats vam aprendre aquests valors tant importants i van gaudir molt.
Els va encantar! Cadascú es va portar la seva pròpia titella d’ovella perduda.
Vam tornar a explicar que el pastor cuidava i estimava les seves ovelles, de la mateixa manera que Jesús ens estima a nosaltres i per això, farem el mateix amb la nostra petita ovella: la cuidarem molt i la tractarem bé.
Aquí podeu veure les adorables titelles d’ovelles amb la seva llana! Qué peludetes!

Si voleu veure les fotos cliqueu aquí.

 

Share

Fem murals de Maria amb 1r i 2n!

A la classe de Religió hem treballat la festivitat de Maria, amb l’alumnat de 1r i 2n de Primària fent murals, ja que aquest mes de Maig és el mes de Maria, en honor a la mare de Déu.

Cada nen/a de manera individual va crear el seu propi petit mural, amb una imatge base i el van decorar tot al gust, amb gomets i trossos de papers diversos: paper de seda, paper de Pinotxo, paper de xarol, trossos de cartolines o folis de colors. A més, li vam dibuixar una gran diversitat de flors a les mans i al voltant de decoració, ja que el títol del mural era: Flors a Maria!

Van quedar genial, van aprendre tots plegats i van gaudir molt.

Els va encantar!
Aquí podeu veure els magnífics petits murals de Maria!

Si voleu veure les fotos cliqueu aquí.

Share

Fem ovelles i treballem l’estima a través de la paràbola de l’ovella perduda amb 2n!

Amb l’alumnat de 2n de Primària, durant aquests dies, a la classe de Religió estem treballant diferents valors a través de les paràboles de Jesús: el valor de l’estima, estimar als altres i sentir-se estimat i el valor de la responsabilitat a través de la paràbola de l’ovella perduda, una magnífica història de Jesús.
Vam llegir el conte de l’ovella perduda, vam escoltar la cançó de l’ovella perduda de Valivan, a través d’un videoclip i vam veure el video de la parábola de Valivan i a més, hem fet una manualitat d’ovella, en la qual cada nen/a va decorar la plantilla de l’ovella. La van decorar amb cotó, per tal de fer-li la llana del cos i la vam muntar amb l’ajuda de la mestra i la col·laboració entre ells/es, tot treballant de manera cooperativa.
Les ovelles van quedar genial, tots plegats vam aprendre aquests valors tant importants i van gaudir molt.
Els va encantar! Cadascú es va portar la seva pròpia ovella.
Vam explicar que el pastor cuidava i estimava les seves ovelles, de la mateixa manera que Jesús ens estima a nosaltres i per això, farem el mateix amb la nostra petita ovella: la cuidarem molt i la tractarem bé. I cadascú li va posar un nom a la seva ovella.
Aquí podeu veure les adorables ovelles amb la seva llana! Qué peludetes!

Si voleu veure les fotos cliqueu aquí.

 

Share

Treballem Mare de Déu de Montserrat a través de les IM!

A la classe de Religió hem treballat la festivitat de Mare de Déu de Montserrat – La Moreneta- (aquest any ha sigut el dia 28 d’abril), amb l’alumnat de 3r, 4t i 6è de Primària fent una creació original i pròpia d’un llibre explicatiu (3r), fent murals explicatius (4t) i fent murals explicatius i amb creació pròpia de poemes (6è), tot amb informació sobre La Moreneta i Montserrat.

Cada grup/alumne, va fer el seu propi llibre, mural o poema inventat (creació d’un poema únic i especial per a La Moreneta), amb diversitat d’informació donada i a partir de la investigació i el van decorar tot al gust. D’aquesta manera, van treballar de manera cooperativa i tot treballant diverses IM (intel·ligències múltiples), com la intel·ligència visual-espail, la intel·ligència lingüística i la intel·ligència interpersonal.

A més, vam explicar la tradició de Mare de Déu de Montserrat i van tenir l’oportunitat de veure i llegar tres contes diferents sobre la festivitat.

Un cop acabats, els llibres explicatius se’ls emportaran a casa i els murals els vam posar de decoració al passadís, per tal que la resta de cursos ho poguessin contemplar dia rere dia.. Van quedar genial, van aprendre tots plegats i van gaudir molt.
Els va encantar!
Aquí podeu veure els magnífics llibres explicatius, murals i poemes inventats!

Si voleu veure les fotos cliqueu aquí.

        

Share

Fem ovelles i treballem l’estima a través de la paràbola de l’ovella perduda amb Infantil!

Amb l’alumnat d’Infantil, durant aquests dies, a la classe de Religió estem treballant diferents valors a través de les paràboles de Jesús: el valor de l’estima, estimar als altres i sentir-se estimat i el valor de la responsabilitat a través de la paràbola de l’ovella perduda, una magnífica història de Jesús.

Vam llegir el conte de l’ovella perduda i hem treballat una manualitat d’una ovella, en la qual cada nen/a va decorar amb una plantilla una mà per covertir-la en una ovella. La van decorar amb cotó, per tal de fer-li la llana del cos i li van dibuixar la cara.

Les ovelles van quedar genial, tots plegats vam aprendre aquests valors tant importants i van gaudir molt.
Els va encantar!

Vam explicar que el pastor cuidava i estimava les seves ovelles, de la mateixa manera que Jesús ens estima a nosaltres i per això, farem el mateix amb la nostra petita ovella: la cuidarem molt i la tractarem bé.

Aquí podeu veure les adorables ovelles amb la seva llana! Qué peludetes!

Això sembla ser que continuarà…

Si voleu veure les fotos cliqueu aquí.

Share

Treballem la Pasqua fent murals a Infantil!

Per tal de celebrar la festa de la Pasqua, com a celebració de la vida i de la resurrecció de Jesús, l’alumnat de P3, P4 i P5 (tot Infantil) va fer uns petits murals individuals sobre la Pasqua a la classe de Religió, titulats: Jesús resucitó!

Cada nen/a va pintar el seu petit mural de manera individual i el van decorar amb trossos de papers de seda, papers de Pinotxo, papers transparents i gomets, tot al gust de cadascú. A més, vam cantar i vam ballar tots plegats la cancó infantil: “Alelu, alelu, aleluya Gloria a Dios”, per tal de celebrar la festa de la Pasqua.

Van quedar genial, van aprendre tots plegats i van gaudir molt.
Els va encantar!

Aquí podeu veure els magnífics murals!

Si voleu veure les fotos cliqueu aquí.

Murals de p3 i p4:

Murals de P5:

Share