Material escolar

cont_ajuts-llibres-i-materialÉs important comprendre que el Dret a l’Educació a l’Estat és gratuït i universal. Però cal diferenciar el Dret mateix, del cost de l’exercici d’aquest dret. Així les administracions públiques mantenen el Sistema educatiu a l’Estat, de manera que aquest Dret és garantit, però hi ha despeses menors a les que cal fer front, com és el cas dels llibres, materials escolars o les fotocòpies, per exemple.

La Gestió del material escolar dels i de les alumnes es fa des del centre. Les famílies suporten una quota anual per aquest concepte i l’escola facilita tot el material als i les alumnes.

Les quotes que suporten les famílies dels i de les alumnes es revisen anualment  en sessió Ordinària del Consell Escolar. Bàsicament aquestes quotes  són per a material Escolar i per a fotocòpies. En algunes situacions particulars l’Administració pot convocar programes econòmics per ajudar les famílies amb més necessitat.

A més l’Escola té un Programa de socialització i reutilització de llibres que s’anomena Mira’m una altra vegada. Aquest programa només cobreix els llibres reutilitzables a l’Educació Primària i suposa, d’una banda,  essencialment que les famílies poden llogar per el curs acadèmic els llibres de text, lectures i llibres de consulta sense necessitat d’haver de comprar-los, I de l’altra, ajuda els i les alumnes a prendre consciència del valor del bé col·lectiu, de la necessitat de preservar-lo i compartir-lo. Aquest programa compta amb el suport de l’Ajuntament de Badalona a través del seu programa  E.6 de subvencions ordinàries, per al curs 2018.

Enguany les quotes fixades per al curs 2018-2019 són les següents:

1. Material escolar 54€ (60 € a Educació Infantil)
  2. Fotocòpies 20€
  3. Quota de Socialització- Adhesió al Programa “Mira’m  una altra vegada ( CI: 10€ i CM/CS: 28€)
  4. Cicle Superior  lloguer tauletes Snappet i les llicències digitals (30€ 5è-50€ 6è)

Les sortides i visites culturals complementàries a l’Aprenentatge es decideixen a principi de curs i el Consell Escolar és qui n’aprova el cost que hauran de suportar les famílies.

llibres

Imatge superior de INS. Arquitecte Manuel Raspall