1ª època (del 1976 al 1997)

El CP Planas i Casals es va inaugurar el curs 1976-1977. El col·legi públic “Planas i Casals” era una de les tres escoles que es van construir a Can Ruti a la dècada dels 70. Aquesta era l’escola dels barris de Bufalà, Bonavista i Canyet. Era una escola molt ben equipada: comptava amb 16 aules, 2 per nivell des de 1r fins a 8è. disposava de laboratori, gimnàs, sala d’audiovisuals, un gran menjador, cuina pròpia, casa per al conserge i… la muntanya.

El parvulari estava ubicat al barri de Bufalà, al carrer Independència, i era conegut com el “Colegio de Madera” o “Parvulari de Fusta”. Actualment hi ha un petit parc infantil en el solar on estava aquesta edificació. Ja en el curs 1985-1986 els alumnes de Parvulari van ser traslladats a l’edifici de Can Ruti., després d’haver-se habilitat unes aules especials per als més petits.

També a partir de l’any 85 l’escola va anar patint una reducció progressiva de l’alumnat, coincidint amb la davallada de natalitat, i en pocs anys va passar a ser una escola d’una línia amb un promig de 20 a 25 alumnes per nivell. Les escoles veïnes, Julià Minguell i Enric Borràs, van tancar… La nostra va mantenir la seva ubicació a la muntanya fins el setembre de l’any 1997, moment en què els alumnes i els professors ens vàrem traslladar a l’edifici que ocupem actualment i que tots vosaltres coneixeu.

2ª època (del 1997 a l’actualitat)

Així doncs el curs 97-98 ja va començar en el nou edifici. Vam haver d’adaptar-nos als nous companys (de ser uns 15 mestres, vàrem passar a ser 24), als nous alumnes (es va doblar el nombre de nens i nenes) i als nous espais. L’excel·lent gestió de l’Equip Directiu i la col·laboració de tota la Comunitat Educativa van facilitar molt aquesta adaptació.

El curs següent el President de la Generalitat, Sr. Jordi Pujol, va inaugurar oficialment l’escola.

Al llarg d’aquests anys l’escola ha evolucionat molt; s’ha anat definint el Projecte Educatiu inicial fent un gran esforç per introduir l’aprenentatge de les llengües estrangeres des de ben petits, o bé afegint una segona llengua estrangera als més grans, el francès, i finalment fent algunes classes seguint el programa CLIL en l’assignatura de Coneixement del Medi Natural i Social.

Mantenim l’hort escolar, i hi ha instal·lat un rocòdrom al gimnàs, digitalització de totes les aules de l’escola, aula de llengües estrangeres, Informàtica… creació d’ambients d’aprenentatge a Educació Infantil. En definitiva, aspectes que mostren la voluntat d’innovar i millorar la qualitat de l’ensenyament que oferim al nostre entorn.